تبدیل شدن فرانسه به خریدار اصلی گاز روسیه در میان کشورهای اروپایی

© Sputnik / СтрингерКомплекс подготовки экспортного газа на Украине
Комплекс подготовки экспортного газа на Украине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2024
عضو شوید
فرانسه به خریدار اصلی گاز روسیه در اتحادیه اروپا تبدیل شده و از مجارستان پیشی گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، برپایه محاسبات اسپوتنیک و برپایه آمار اروپا، فرانسه در ماه فیبروری به خریدار اصلی گاز روسیه در میان کشورهای اتحادیه اروپا تبدیل شد و از مجارستان پیشین گرفته است.
به این ترتیب فرانسه گاز طبیعی مایع را از روسیه به مبلغ 322.3 میلیون یورو خریداری کرد که 10 درصد بیشتر از جنوری است.
Сотрудник SOCAR на месте работы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2023
جمهوری چک از خریداری گاز روسیه خبر داد
مجارستان که گاز خط لوله را خریداری می کند، در دسمبر سال گذشته به رهبر واردات گاز روسیه تبدیل شد. اما در ماه فیبروری واردات خود را یک سوم کاهش داد و به 210 میلیون یورو رساند و به رتبه دوم سقوط کرد. اسپانیا با واردات LNG به ارزش 118.3 میلیون یورو، سه کشور برتر را بسته است. یونان بیشترین خرید گاز خود از روسیه را در ماه فیبروری 7.8 برابر، به 110.4 میلیون یورو افزایش داد.
فنلند و سویدن پس از آن خریدهای خود را دو برابر کرده و به ترتیب به 6.6 و 4.7 میلیون یورو رسانده اند. در مجموع، اتحادیه اروپا در پایان زمستان 1.1 میلیارد یورو گاز از روسیه خریداری کرد که از این میزان 619.4 میلیون گاز LNG و 493.3 میلیون آن گاز خط لوله بود.
یادآوری می کنیم، که بازار اروپا از لحاظ تاریخی بازار اصلی تولیدکنندگان گاز روسیه بوده است. در گذشته صادرات آنجا به 150 میلیارد مترمکعب و حتی بیشتر می رسید، اما در سال 2022 پس از نابودی نورد استریم و تحریم های ضدروسی به میزان قابل توجهی کاهش یافت. در پایان سال 2022، عرضه گاز گازپروم به کشورهای غیر CIS تقریباً 85 میلیارد متر مکعب کاهش یافت و به 100.9 میلیارد رسید. تقریباً تمام این کاهش در اتحادیه اروپا اتفاق افتاده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала