ارائه درخواست لهستان برای مشارکت در برنامه هسته ای ناتو

© AP Photo / Czarek SokolowskiАрмии разных стран на военных учениях НАТО Steadfast Defender-24 в Польше
Армии разных стран на военных учениях НАТО Steadfast Defender-24 в Польше - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2024
عضو شوید
لهستان نامزد شرکت در برنامه ای به اشتراک گذاری هسته ای ناتو است.
به گزارش اسپوتنیک، پاول زالوسکی معاون وزیر دفاع ملی لهستان در تلویزیون ملی این کشور گفت: لهستان درخواستی برای شرکت در برنامه ای اشتراک هسته ای فرستاد و آن را پس نگرفت.
زالوسکی می گوید: "ما درباره ای برنامه ای به نام اشتراک گذاری هسته ای صحبت می کنیم. این یک برنامه ناتو است، اما تصمیم و کنترل کامل استفاده از سلاح های هسته ای، که مثلاً در لهستان مستقر می شود، توسط امریکایی ها گرفته می شود. البته این برنامه در اروپا کار می کند. بلجیم، ایتالیا و آلمان در آن شرکت دارند. و لهستان برای شرکت در این برنامه اعلام آمادگی کرد. و این اعلام آمادگی پس گرفته نشد".
بزرگترین رزمایش ناتو در لهستان آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2024
بزرگترین رزمایش ناتو در لهستان آغاز شد
وی افزود، که متوجه نمی شود دودا برای چه هدفی این موضوع را در داخل لهستان مطرح کرده است و نه در چارچوب ملاقات با شریک های غربی از ایالات متحده و دیگر شریک های ناتو.
معاون وزیر لهستان خاطرنشان کرد: از آقای رئیس جمهور می خواهم که بیشتر با مشاوران خود در مورد مسائل امنیتی صحبت کند. در همان زمان، زالوسکی اعتراف کرد، که از تصمیم احتمالی برای استقرار عناصر تسلیحات هسته‌ای در خاک این کشور حمایت می‌کند.
پیش از این دودا در مصاحبه با فکت از آمادگی لهستان برای جا به جایی تسلیحات هسته ای امریکا در خاک این جمهوری به عنوان بخشی از برنامه اشتراک هسته ای خبر داده بود.
به نوبه خود، نخست وزیر دونالد تاسک گفت، که می خواهد با رئیس جمهور دیدار کند و بفهمد که چه چیزی او را به بیان چنین اظهاراتی، بدون گفتگو با کابینه وزیران، وادار کرده است.
سیاستمداران با برگزاری چنین نشستی در روز چهارشنبه روز نخست ماه می موافقت کردند، اما رئیس دولت پس از آن به دلیل بیماری از شرکت در آن خودداری کرد.
پیش از این، کرملین به تمایل لهستان برای میزبانی از سلاح های هسته ای واکنش نشان داده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала