اسرائیل به آتش بس مؤقت با حماس آماده شده است

اسرائیل از حذف شخصیت های کلیدی حماس خبر داد
اسرائیل از حذف شخصیت های کلیدی حماس خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2024
عضو شوید
نتانیاهو: آماده توافق برای آتش بس مؤقت هستیم اما از دستیابی به اهداف جنگ دست نمی کشیم.
به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل گفت، اسرائیل آماده است در ازای آزادی اسرا، آتش بس موقت با حماس منعقد کند، اما از دستیابی به تمام اهداف جنگ از جمله از بین بردن کامل پتانسیل نظامی و سیاسی حماس دست نخواهد کشید.
صدراعظم طی سخنرانی ویدئویی خطاب به ملت اسرائیل گفت: "اسرائیل مایل بود و هنوز هم مایل به مذاکره برای توقف جنگ برای آزادی اسراست. این همان کاری است که ما انجام دادیم وقتی 124 گروگان را آزاد کردیم و دوباره به جنگ بازگشتیم. این همان کاری است که ما اکنون آماده انجام آن هستیم. در چند هفته گذشته، ما دائم برای دستیابی به توافق آزادی اسرا تلاش کردیم".
Разрушенные здания в Хан-Юнисе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2024
روشنگری حماس درباره ای درخواست اسرائیل برای آتش بس موقت
نتانیاهو با انتقاد از نشریات مطبوعاتی که طرف اسرائیلی را به خاطر ممانعت از توافق سرزنش می کنند، تاکید کرد که این گونه نشریات تنها به روند مذاکرات لطمه می زند و خانواده های گروگان ها را متحمل درد و اندوه می کند.
همزمان، نتانیاهو حماس را به مانع تراشی در توافق آتش بس متهم کرد و خواسته های آن را غیرقابل قبول خواند.
گفته شده است که صبح روز 7 اکتوبر 2023 میلادی (شنبه) اسرائیل مورد حمله راکتی بی سابقه ای از سمت نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، شبه نظامیان حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر بر لزوم توقف فوری خونریزی بین اسرائیل و فلسطین تاکید کرده و از طرفین خواسته بود تا عملیات نظامی را متوقف کنند. به گفته وی، حل مشکل فلسطین تنها بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد که مستلزم همزیستی دو کشور است امکان پذیر است.
میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت که روسیه از اسرائیل و فلسطین می خواهد آتش بس اعلام کنند و به پشت میز مذاکره بازگردند. واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که در نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره درگیری فلسطین و اسرائیل، روسیه خواستار توقف فوری درگیری‌ها و گذار به مذاکرات اساسی شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала