آغاز کار ساخت نیروگاه هسته ای در ماه از سوی روسیه

© AP Photo / Michael ProbstЛуна восходит за телебашней во Франкфурте, Германия
Луна восходит за телебашней во Франкфурте, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2024
عضو شوید
کار بر سر یک نیروگاه هسته ای برای ایستگاه ماه فدراسیون روسیه و چین آغاز شده است.
به گزارش اسپوتنیک، یوری بوریسوف، مدیر کل روسکاسموس به اسپوتنیک گفت، که گسترش یک نیروگاه هسته ای برای پروژه ایستگاه مهتاب از سوی روسیه و چین آغاز شده است.
Лунное затмение в Калифорнии  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2024
امکان جا به جایی نیروگاه هسته ای در ماه از سوی روسیه و چین در سال 2033-2035
در پایان ماه اپریل، او توضیح داد، که ایجاد یک منبع فشرده، قابل اعتماد، طولانی مدت و بادوام از انرژی هسته ای در ماه ضروری است. این با این واقعیت توضیح داده می شود، که شب مهتاب نزدیک به 14 روز زمینی طول می کشد و پنل های خورشیدی نمی توانند چنین مقدار انرژی را برای اطمینان از عملکرد وسایل الکتریکی برای مدت طولانی جمع آوری کنند.
بوریسوف خاطرنشان کرد: روسیه به همراه همکاران چینی خود در حال بررسی تحویل و نصب یک نیروگاه هسته ای در سطح ماه در سال های 2033-2035 هستند. ایجاد ایستگاه علمی بین المللی مهتاب در دو مرحله از سال 2025 تا 2035 برنامه ریزی شده است. از چندین ماژول تشکیل شده و قادر به عملیات طولانی مدت بدون سرنشین با چشم انداز حضور انسان خواهد بود.
به عنوان بخشی از این پروژه، قرار است مجموعه‌ای از امکانات تجربی و پژوهشی در سطح ماه و در مدار برای کارهای پژوهشی چند رشته‌ای و چند منظوره از آن میان مطالعه و استفاده از ماهواره زمین، رصدهای ماه و آزمایش های پژوهشی بنیادی
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала