وزیر خارجه مجارستان: در مأموریت ناتو در اوکراین شرکت نخواهیم کرد

© AFP 2023 / Attila KisbenedekГлава МИД Венгрии Петер Сийярто
Глава МИД Венгрии Петер Сийярто - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2024
عضو شوید
وزیر امور خارجه مجارستان گفت، که این کشور در ماموریت ناتو در اوکراین، تامین جنگ افزارها، آموزش نیروهای مسلح اوکراین و تامین مالی آن مشارکت نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیکف پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان در پیام ویدئویی که در برگه ای رخنامه اش (ممنوع در روسیه) منتشر کرده، گفت: "مجارستان از این اقدامات دور خواهد ماند. سربازان مجارستانی در چنین ماموریتی شرکت نخواهند کرد، همچنین اجازه انجام چنین اقداماتی در خاک مجارستان را نخواهیم داد. ما همچنین می خواهیم از تامین مالی این اقدام دور بمانیم. اجازه نخواهیم داد که پول مالیات دهندگان مجارستانی برای این هدف ها کار گرفته شود. اما این یک مبارزه طولانی خواهد بود".
پسکوف فیلترینگ لینکدین را قانونی دانست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
کرملین: درخواست فرستادن نیرو از سوی زلنسکی به اوکراین تحریک آمیز است
پیش از این کارزاری در ویب سایت ولادیمیر زلنسکی با درخواست دعوت از نیروهای خارجی به اوکراین ثبت شده بود.
در پاسخ به این کارزار، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت، که رژیم کی یف در کل غیرقابل پیش بینی است و مداخله کشورهای نظامی ناتو در درگیری اوکراین بسیار کار خطرناکی است.
پسکوف گفت: "ما این کار را یک اقدام کاملا تحریک آمیز می دانیم. و البته که این ماجرا را با دقت رصد می کنیم".
یادآوری می کنیم، که در ماه فیبروری امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت، که پاریس برای جلوگیری از "پیروزی روسیه در این جنگ" هر کاری انجام خواهد داد. در کنفرانسی درباره ای کمک به رژیم کیف، او موضوع انتقال نیروها به منطقه جنگی را مطرح کرد، اما نه رهبران اروپایی و نه مخالفان در کشورش از او پشتیبانی نکردند. در آغاز ماه مارچ، رئیس جمهوری فرانسه همچنین تاکید کرد، که فرانسه "هیچ محدودیت یا خط سرخی" در زمینه پشتیبانی از اوکراین ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала