توصیه جان کری به دولت دونالد ترامپ

© Flickr / Center for American Progress Action Fundتوصیه جان کری به دولت دونالد ترامپ
توصیه جان کری به دولت دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امورخارجه دولت اوباما به دولت ترامپ توصیه کرد در نشست آستانه برای سوریه شرکت کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، وزیر امورخارجه دولت اوباما به دولت ترامپ توصیه کرد در نشست آستانه برای سوریه شرکت کند. نشریه دنور پست در مقاله ای اعلام کرد جان کری وزیر امورخارجه امریکا امروز از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آتی آمریکا خواست تا دعوت روسیه را برای شرکت در گفتگوهای صلح سوریه بپذیرد که هفته آینده در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد.
جان کری که پس از کنفرانس صلح موسوم به صلح خاورمیانه (درباره اراضی اشغالی فلسطین) در پاریس در جمع خبرنگاران حضور داشت گفت که از ملاقات با نمایندگان، روسیه، ترکیه و ایران حمایت می کند که بانیان مذاکرات قزاقستان هستند. قرار است این گفتگوهای آستانه، بیست و سوم ژانویه انجام شود.
کری در این باره گفت:« خوب خواهد بود که ایالات متحده در این مذاکرات، نماینده ای داشته باشد. امیدوارم دولت آتی (امریکا) تصمیم بگیرد در این مذاکرات شرکت کند. به نظرمن، شرکت در این مذاکرات به نفع آنها (دولت ترامپ)خواهد بود.».
کری در سخنانش ابراز امیدواری کرد که این نشست بتواند به پیشرفتهایی دست پیدا کند و به از سرگیری مذاکرات ژنو منجر شود که هدف از آن ایجاد دولت انتقالی و درنهایت، برگزاری انتخابات در سوریه است. کری در سخنان امروزش تصریح کرد نشست آستانه نباید جایگزینی برای روندی باشد که از سال دو هزار و دوازده در ژنو شروع شده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала