رئیس الوزرای طالبان اعتبارنامه سفیر جدید چین در افغانستان را پذیرفت

© Photo / @Social mediaسفیر جدید نمایندگی دیپلماتیک چین اعتماد نامه خود را به ملا حسن آخوند زاده تسلیم کرد
سفیر جدید نمایندگی دیپلماتیک چین اعتماد نامه خود را به ملا حسن آخوند زاده تسلیم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2023
عضو شوید
ملا محمد حسن آخوندزاده، رئیس الوزرای طالبان* طی مراسمی اعتبارنامه جناب آقای ژائو شنگ سفیر جدید چین در افغانستان را پذیرفت.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از معاون سخنگوی طالبان، ژائو شنگ سفیر جدید نمایندگی دیپلماتیک کشور چین اعتبارنامه خود را به ملا محمد حسن آخوندزاده تسلیم کرده است.
گفته شده است که در مراسمی که به همین مناسبت در ارگ برگزار شد که امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه نیز حضور داشت، محمد حسن آخوند زاده رئیس الوزرای طالبان از سفیر جدید چین استقبال کرد.
وضعیت دیپلماتیکی که ژائو شنگ خواهد داشت جالب است، کما اینکه قبلاً تمام روسای جدید نمایندگی های دیپلماتیک خارجی توسط وزارت خارجه طالبان تایید صلاحیت شده بودند که آنها را به عنوان کاردار نمایندگی دیپلماتیک می پذیرفتند.
بر اساس کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک 1961، وضع سفیر مستلزم تایید صلاحیت توسط رئیس دولت است که طالبان آن را امیر هیبت الله آخوندزاده می دانند.
مولوی امیرخان متقی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2023
ارزیابی طالبان از سیاست چین درقبال افغانستان
اما در مورد ژائو شنگ، رئیس الوزرا این کار را به جای آن انجام می دهد، همچنین برای اولین بار، در بیانیه مطبوعاتی چینی ها عنوان سفیر ذکر شده اند.
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала