پهپاد های جنگی روسی خزان و زمستان اوکراین را به لرزه میاورد

© Photo / KronshtadtБеспилотные летательные аппараты Орион
Беспилотные летательные аппараты Орион - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2023
عضو شوید
در طول حملات متقابل نافرجام اوکراین، وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین روسیه (پهپاد) بی امان قوای انسانی و تسلیحات رژیم کیف را که توسط ناتو اهدا شده است، نابود می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، طبق گزارشات، اکنون پهپادهای رزمی نسل جدید مسکو تهدیدی برای پایگاه‌های هوائی قوای مسلح اوکراین استند، زیرا خزان و زمستان چالش‌های بیشتری را به همراه دارند.
ادوارد باغداساریان، متخصص پهپاد و رئیس تجارت Aerocon - و همچنین کارشناس گروپ کاری Aeronet، به اسپوتنیک گفت:
"پهپاد های روسیه مانند تمام تجهیزات نظامی، قبل از استعمال آزمایش می شوند. این جریان آزمایش است که ویژگی‌های یک دستگاه "بهینه سازی" شده و اصلاحات خاصی برای اطمینان از عملکرد صحیح آنها در ماه های زمستان انجام می شود".
ادوارد گفت، ما یک مرکز نظامی ویژه در روسیه داریم که به این هدف عمل می‌کند. همه تجهیزات هوانوردی، از جمله پهپادها، در آنجا تحت آزمایش دولتی قرار می‌گیرند، به طور طبیعی، هم در تابستان و هم در زمستان برای تأیید استعمال و رفع مشکلات احتمالی که ممکن است در دمای انجماد زمستان پدید آید".
آرتم بلینوف، کارشناس پهپاد، به اسپوتنیک گفت که دمای پائین و پوشیده شدن در یخ، دو مشکل اصلی است که در فصل زمستان پهپادها با آن ها کار می کنند.
 روسیه موشک دام برای پهپاد ها می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
روسیه "دام" برای پهپاد ها می‌سازد
به گفته این کارشناس، بر این اساس، هر پهپادی که با باتری کار می کند، زمان فعالیت آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
به گفته بلینوف، یخ‌زدگی عمدتاً بر پهپادهای نوع هواپیما تأثیر می‌گذارد، زیرا این احتمال وجود دارد که به دلیل تغییر در رطوبت، ارتفاع و غیره، پوششی از یخ روی دستگاه ظاهر شود و باعث سقوط آن گردد. تغییرات آب و هوا نیز به عملیاتی تأثیر می گذارد و کنترل دستگاه را دشوار می کند.
قوای روسیه از پهپادهای لانست در منطقه عملیات ویژه برای هدف قرار دادن تسلیحات مختلف نظامی اوکراین مانند هویتزر، دافع هوا، دستگاه راکت پرتاب چندگانه و همچنین محل قوماندانی و ترصد و تجمع نیروها استفاده می کند.
طی چند ماه گذشته، پهپاد تهاجمی مهمات پرسه زن/کامیکازه لانست روسیه، نیروهای اوکراینی را در حالی که تلاش می‌کردند تا حمله متقابل مورد ادعای خود را اجرا کنند، ویرانی به بار آورده است. به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اکنون، طراحین پهپاد روسی از نوع نسل بعدی خود رونمایی کرده اند که می تواند اهداف را در فاصله قابل توجهی مورد اصابت قرار دهد و به این ترتیب، تهدیدی برای پایگاه های هوائی قوای مسلح اوکراین است. یک جت جنگنده میگ-29 اوکراینی قبلاً توسط یک پهپاد لنست از فاصله بیش از 80 کیلومتری (49 مایلی) در عقب مواضع دفاعی روسیه مورد اصابت قرار گرفت، در حالی که برد معمولی لانست 40 کیلومتر است.
Танки Т-72 во время командно-штабных учений Кавказ-2020 на полигоне Раевский в Новороссийске - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2023
شکست اوکراین در میدان جنگ با روسیه
وقتی صحبت از استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در زمستان می شود، باغداساریان روش کار این تکنالوژی را به نحوه عملکرد بدن انسان تشبیه کرد.
وی خاطرنشان کرد: با فرا رسیدن فصل زمستان همه چیز بدتر می شود، خاطرنشان کرد: امراض مزمن شروع به بازی می کنند و به طور عموم همه اعضای بدن به افت دما و افزایش رطوبت هوا واکنش نشان می دهند و شرایط خصمانه به دلیل باد و شرایط اقلیمی تشدید می شود.

"بنابراین، قطعات مکانیکی کار کردن را سخت‌تر می‌کنند. اصولاً الکترونیک. به طور عموم، در الکترونیک تعداد زیادی باتری‌های لیتیومی، پلیمری، موتورهای الکتریکی، همه این میکانیزم‌ها وجود دارد. بنابراین، تجهیزات سخت‌تر است. باغداساریان توضیح داد که در فصل زمستان با کاهش قابلیت اطمینان آن، انجام عملیات رزمی را بسیار سخت تر می کند".

بلینوف تصریح کرد: پهپادهای نوع هواپیما احتمالاً بیشترین احتمال مواجهه با مشکلات عملیاتی را در آب و هوای وحشتناک دارند، زیرا در مورد آنها باید تعداد زیادی از خوانش ها و تغییرات آنها را زیر نظر داشته باشید. به گفته این کارشناس، چیزی به نام نشانگر فشار وجود دارد اما اگر تحت تأثیر قرار گیرد، "پهپاد دیگر سرعت جریان باد را تشخیص نمی‌کند و هدایت آن را بر عهده اپراتور می‌گذارد".
ScanEagle unmanned aircraft system - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2023
وزارت دفاع روسیه از نابودی پهپادها در نواحی بلگورود خبر داد
لانستس روسیه، در کنار انواع مختلف پهپادهای دیگر، به طور گسترده در منطقه عملیات نظامی ویژه روسیه برای خنثی کردن حمله متقابل متزلزل کیف استفاده می‌شود. در اوایل ماه جاری، جنرال مارک میلی، ستر درستیز، به مطبوعات غربی گفت که شرایط سردتر، مانور اوکراین را بسیار سخت‌تر می‌کند. میلی در 10 سپتامبر با اذعان به اینکه چگونه باران های شدید میدان نبرد را به "گل صعب العبور" تبدیل می کند، گفت: "احتمالاً حدود 30 تا 45 روز از آب و هوای جنگی باقی مانده است."
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حمله متقابل کیف را "بیشتر از شکست تا یک بن بست" خواند و افزود که از آغاز آن در اوایل جون، قوای اوکراین 71000 سرباز، 543 تانک و نزدیک به 18000 ماشین های محاربوی از انواع مختلف را از دست داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала