بازگشت امریکا و ناتو در افغانستان برای روسیه غیر قابل قبول است + ویدئو

© Sputnikضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه برای افغانستان در نشست مسکو
ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه برای افغانستان در نشست مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2023
عضو شوید
فدراسیون روسیه بازگشت زیربنا های نظامی امریکا و ناتو را دربه افغانستان غیرقابل قبول می داند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در خوشامدگویی به شرکت کنندگان در قالب رایزنی مسکو درباره افغانستان گفت که بازگشت زیربنا های نظامی امریکا و ناتو به افغانستان و کشورهای همسایه آن برای روسیه غیرقابل قبول است. این پیام در این نشست توسط ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، رئیس اداره دوم آسیایی وزارت امور خارجه قرائت شد.
кабулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2023
کابلوف: روسیه پیشنهاد ایجاد یک فرمت جدید برای افغانستان را داده است
وزیر امور خارجه روسیه طی پیام تبریکی گفته است: "در هر شرایطی بازگشت زیربنا‌های نظامی امریکا و ناتو به خاک افغانستان و کشورهای همسایه آن را غیرقابل قبول می‌دانیم، صرف نظر از اینکه به چه بهانه‌ای قابل توجیه باشد".
علاوه بر این، سلام لاوروف نشان می دهد که مسکو از تلاش بازیگران فرامنطقه ای برای تشدید فعالیت های خود در افغانستان نگران است.
رئیس دیپلماسی روسیه تاکید کرد: کشورهای غربی که صدمات جبران ناپذیری به مردم افغانستان وارد کرده اند، باید بار اصلی بازسازی کشور پس از جنگ را به دوش بکشند. و فقط وضعیت را بدتر می کند و شرایط زندگی را که قبلاً دشوار بود برای افغان های عادی پیچیده می کند."
پنجمین نشست ساختار مسکو 29 سپتامبر در کازان برگزار می شود. ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه گفت، که قرار است در این دیدار درباره ای وضعیت افغانستان، مسایل آشتی میان افغانستانی، تضمین امنیت منطقه ای و بازسازی کشور پس از جنگ گفت و گو شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала