هشتاد کشور جهان به گروه طالبان: محدودیت ها در برابر بانوان را بردارید

© UAE Mission to the UN on Xهشتاد کشور جهان به گروه طالبان: محدودیت ها در برابر بانوان را بردارید
هشتاد کشور جهان به گروه طالبان: محدودیت ها در برابر بانوان را بردارید  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2023
عضو شوید
هشتاد کشور عضو ملل متحد در اعلامیه‌ای مشترک فرمان‌های گروه طالبان در برابر حقوق زنان و دختران را در افغانستان مخالف ارزش‌های اسلامی و حقوق بشری خوانده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، لانا زکی نصیبه، نماینده‌ امارات متحده عربی در ملل متحد که به نمایندگی از ۸۰ کشور این اعلامیه را خوانده گفته است، که فرمان‌های گروه طالبان شدیدترین و سیستماتیک‌ترین گونه‌ تبعیض، ظلم و خشونت در برابر زنان و دختران در جهان است.
در این اعلامیه از گروه طالبان خواسته شده بیدرنگ، همه ای محدودیت‌ها در برابر زنان و دختران را بردارند.
این برای نخستین بار است که ۸۰ کشور جهان، در یک اعلامیه ای مشترک، فرمان‌های گروه طالبان در برابر زنان را مخالف ارزش‌های اسلامی و حقوق بشری خوانده‌اند.
این اعلامیه از سوی امارات متحده عربی، استرالیا، چیلی، جاپان، اسپانیا و ۷۴ کشور دیگر عضو ملل متحد و اتحادیه اروپا امضا شده است.
در این اعلامیه هشدار داده شده که سیاست‌های گروه طالبان، بحران اقتصادی در افغانستان را افزایش می‌دهد و مانع دسترسی زنان و دختران به خدمات بهداشتی می‌شود.
در بخشی از بیانیه مشترک ۸۰ کشور عضو ملل متحد آمده است: "ما از فرمان‌های گروه طالبان که شدیدترین و سیستماتیک‌ترین شکل تبعیض، ظلم و خشونت در برابر زنان و دختران در جهان است به شدت نگران هستیم".
لانا زکی نصیبه، نماینده امارات متحده عربی در ملل متحد می‌گوید، که زنان و دختران در افغانستان از حقوق انسانی و آزادی‌های بنیادی‌شان به شمول دسترسی به آموزش، کار و مشارکت در زندگی عمومی محروم هستند و محدودیت‌های شدید حقوق بشری طالبان ممکن به آزار جنسی مبدل شود.
نصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2023
فایق: بانوان و دختران افغانستانی در حال تحمل آپارتاید جنسیتی هستند/تنش میان فایق و نماینده پاکستان
نماینده امارات متحده عربی در ملل متحد، فرمان‌های طالبان در برابر زنان و دختران افغانستان را مخالف ارزش‌های اسلامی و حقوق بشری می‌داند.
نماینده امارات متحده عربی در ملل متحد می‌گوید که ۷۵ سال از تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر می‌گذرد، اما هنوز هم زنان و دختران در افغانستان مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.
 اعتراضات خیابانی زنان در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.08.2023
سرکوب همایش بانوان در کابل از سوی گروه طالبان
در همین حال؛ شماری از دختران دانشجو، ادامه بسته ماندن دانشگاه‌ها به روی دختران را فاجعه انسانی می‌دانند و از جامعه جهانی می‌خواهند که از حقوق زنان و دختران پشتیبانی کنند.
مسئولان گروه طالبان تاکنون درباره این بیانیه واکنش نشان نداده‌اند، اما پیش از این معضل محرومیت زنان و دختران از حقوق‌شان را یک "موضوع کوچک داخلی" خوانده‌اند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهانی با امریکا در قطر دوحه بدون درگیری افغانستان را زیر کنترل خود درآورد و از آن زمان فرمان های تندروانه ای زیادی بر شهروندان افغانستان و به ویژه بانوان صادر و به اجرا گذاشته است.
این گروه همچنان پس از چیرگی یک حکومت موقت تک حزبی و تک قومی را تشکیل داد که تاکنون هیچ کشوری آن را به رسمیت نشناخته است.
*گروه طالبان به دلیل کار های تروریستی زیر تحریم های سازمان ملل است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала