از بین بردن ترس کودکان غزه از طریق نقاشی + ویدیو و نگاره ها

© © Sputnikاز بین بردن ترس کودکان غزه از طریق نقاشی
از بین بردن ترس کودکان غزه از طریق نقاشی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2023
عضو شوید
نقاشی به کودکان کمک می کند تا ترس را در غزه تجربه نکنند.
به گزارش اسپوتنیک، ندیم حامد داوطلب، کاغذ و رنگ زیادی را به درمانگاه الشفاء آورد تا حواس بچه ها را از نگرانی دور کند و تعطیلات رنگارنگی را به آنها بدهد.
وی به اسپوتنیک گفت: "ما این صنف هنری را در فضای باز برگزار کردیم تا به کودکان کمک کنیم با استرس کنار بیایند. از ابتدای جنگ، کودکان از اضطراب دائمی رنج می برند و در ترس زندگی می کنند. ما امیدواریم که نقاشی به آنها کمک کند فشار روانی را کاهش دهند و آنها را شاد کنند".
ندیم به اسپوتنیک گفت: من فکر می‌کنم که آنها به‌خصوص اکنون به این نیاز دارند. زنی به نام حلیا الحلو به محض شنیدن فرصت، فرزندانش را برای نقاشی آورد.
او گفت: "به محض اینکه متوجه این اقدام شدم، بلافاصله بچه ها را گرفتم و به اینجا آمدم. بگذارید احساسات خود را روی کاغذ بیان کنند. آنها بسیار افسرده و ترسیده اند. امیدوارم کمی حالشان بهتر شود. ما در شرایط بسیار تنگ زندگی می کنیم، برای همه، چه کودکان و چه بزرگسالان، سخت است. بچه ها پرچم فلسطین را کشیدند، تصاویری که ترس آنها را نشان می دهد، همچنین خورشید و خانه هایی که امید بازگشت به زندگی آرام و آرام را می دهد".
ندیم گفت: "من از همه افراد دلسوز می‌خواهم که کاری مشابه برای کودکانی که مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند، ترسیده‌اند و اکنون در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند، انجام دهند. البته این مسئله مشکلات نوار غزه را حل نخواهد کرد، اما درد کودکانی را که حتی نمی‌دانند چرا این همه اتفاق می‌افتد، کمی کم می‌کند."

در ویدیو دیده می‌شود که کودکان بیرق فلسطین را ترسیم می‌کنند و تصاویری که ترس در آنها را نشان می‌دهدو همچنین خورشید و خانه، که به آنها امید بازگشت به زندگی آرام را می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала