پیام حنیف اتمر به طالبان در مورد اخراج مهاجران از پاکستان

© @https://www.mfa.gov.afمحمد حنیف اتمر
محمد حنیف اتمر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2023
عضو شوید
حنیف اتمر از طالبان* می خواهد تا تصمیم عاقلانه م مسئولانه و وطن دوستان برای سرنوشت مهاجران اتخاذ کنند.
به گزارش اسپوتنیک، حنیف اتمر وزیر خارجه پیشین افغانستان در صفحه ایکس خود پیامی نشر کرده و اخراج اجباری و کتلوی مهاجران عکس العمل نشان داده است.
اتمر نوشته است که :اخراج اجباری و کتلوی مهاجرین افغانستان از سوی دولت پاکستان بدون شک یک فاجعه بشری است. زمان آن فرارسیده که رهبران طالبان با توجه به سرنوشت اسفناک مهاجران در کشور و پیامدهای گسترده و عمیق این فاجعه "تصمیم عاقلانه" مسئولانه و وطن‌دوستانه اتخاذ نمایند.
Афганские беженцы прибывают на автовокзал Карачи в провинции Синд - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2023
زوایای تاریک اخراج مهاجران افغان از پاکستان + تصاویر
به باور وی حاکمیت طالبان می تواند و باید این فاجعه را به فرصتی برای آشتی ملی و برگشت یایدار تمام مهاجرین افغان میدل کند. دولت پاکستان هرگز دست از سوءاستفاده از مردم مهاجر ما به منظور رسیدن به اهداف سیاسی و امنیتی خود برنمی‌دارد. تازمانیکه مهاجرت اجباری مردم ما ادامه داشته باشد، آسیب پذیری مهاجرین و کشور ما در کل به سیاست های ضد افغانی پاکستان ادامه خواهد یافت.
حاکمیت طالبان مسئولیت تاریخی را بر عهده دارد و م‌تواند زمینه بازگشت با عزت و یایدار تمام مهاجرین کشور را که به دلیل ناامنی" پیگرد سیاسی و فقر مجیور به ترک میهن شده اندء" فراهم کند.
پرسش اساسی اتمر این است که آیا رهبران طالبان حاضر اند تا سرنوشت مردم و منافع ملی را مقدم بر هر ملاحظه دیگری قرار دهند و کشور را از این فاجعه تاریخی و مصیبت‌های دیگر نجات بدهند؟
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала