بیانیه پایانی نشست مشترک اتحادیه کشورهای عربی و سازمان همکاری اسلامی

© Sputnikنشست فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی و عربی درباره غزه
نشست فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی و عربی درباره غزه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2023
عضو شوید
اتحادیه عرب و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از شورای امنیت سازمان ملل خواستار تصمیم گیری ضروری برای پایان دادن به جنگ در غزه شدند.
به گزارش اسپوتنیک، رهبران کشورهای سازمان همکاری اسلامی، و اتحادیه کشورهای عربی از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند "تصمیم اجباری برای پایان دادن به تجاوز اسرائیل به نوار غزه" اتخاذ کند. نشست فوق العاده سران عربی و اسلامی روز شنبه در ریاض برگزار شد.
در این سند آمده است: "ما تجاوز اسرائیل بر علیه نوار غزه و جنایات جنگی در حال انجام، قتل کودکان، زنان و خبرنگاران و نیز حمله به کارکنان طبی که توسط اسرائیل صورت می گیرند، را محکوم می کنیم...از شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم که تصمیمات ضروری را در مورد توقف تجاوز اسرائیل و محدود سازی فعالیت های شهرک نشینان را اتخاذ نماید."
شرکت کنندگان در این نشست همچنین از سازمان منع سلاح های کیمیایی خواسته شد که تحقیقات خود را در مورد استفاده اسرائیل از این سلاح ها آغاز کند. آنها همچنین از همه کشورها خواستار توقف صادرات تسلیحاتی شدند که توسط مقامات اشغالگر علیه مردم فلسطین استفاده می شود.
サウジアラビア - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2023
کلوپ ویدیو
نشست سران کشور های اسلامی در ریاض در مورد بحران غزه + ویدیو
در بیانیه پایانی نشست مشترک اتحادیه کشورهای عربی و سازمان همکاری اسلامی که در ریاض به پایان رسید، آمده است: "از دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی درخواست کنید تا جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت را که اسرائیل علیه مردم فلسطین در تمامی اراضی اشغالی از جمله بیت‌المقدس شرقی مرتکب شده است، بررسی کند".
در این بیانیه نیز آمده است: تجاوز به نوار غزه یک جنایت جنگی بزرگ است. برای پایان دادن به جنگ غزه باید اقدام بین المللی فوری انجام شود."
شرکت کنندگان در این نشست همچنین "هرگونه تلاش برای کوچ اجباری فلسطینی ها در داخل نوار غزه، کرانه باختری و یا اورشلیم" را رد کردند". ایشان بر "لزوم ازادی تمامی اسرا، بازداشت شدگان و افراد غیر نظامی" تاکید کردند و همچنین "رفع محاصره غزه و تامین ورود آزاد کمک های بشردوستانه، غذا، کمک های پزشکی و نیز سوخت" را مورد تاکید قرار دادند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала