رسانه ها در مورد طرح بیانیه نهایی اجلاس در ریاض خبر دادند

© Sputnik / Alexander YurievВид города Эр-Рияд - столицы Саудовской Аравии
Вид города Эр-Рияд - столицы Саудовской Аравии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2023
عضو شوید
شرکت کنندگان در اجلاس ریاض خواستار توقف ارسال سلاح به اسرائیل خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی مصری القاهره نیوز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که پیش نویس بیانیه پایانی اجلاس سران ریاض شامل درخواست از همه کشورها برای توقف ارسال سلاح به اسرائیل است.
دو نشست فوق العاده با حضور سران اتحادیه عرب (LAS) و سازمان همکاری اسلامی (OIC) روز شنبه در ریاض پایتخت عربستان سعودی برای هماهنگی مواضع آنها و اتخاذ تصمیماتی برای پایان دادن به خصومت ها در نوار غزه برگزار می شود.
منابع شبکه تلویزیونی خبر دادند که پیش نویس بیانیه پایانی اجلاس سران عربی و اسلامی از همه کشورها می خواهد که صادرات سلاح و مهمات به مقامات اشغالگر را متوقف کنند.
نشست ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2023
بيانات سران کشورهای اسلامی درباره غزه در نشست ریاض
یادآوری می کنیم، که اسرائیل در 7 اکتوبر مورد یورش موشکی بی‌پیشینه ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که از سوی شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، جنگجویان این سازمان وارد مناطق مرزی در جنوب اسرائیل شدند و به سوی نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و گروگان ها را نیز گرفتند. در اسرائیل، به گفته مقامات محلی، بیش از 1.4 هزار نفر از آن میان بیش از 300 پرسنل نظامی کشته و بیش از 5 هزار نفر زخمی شدند.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در برابر حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز، ارتش اسرائیل همه ای مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را زیر کنترل خود درآورد و یورش های مرگبار هوایی به هدف های از آن میان غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала