احمد مسعود نشست ویانا: مقاومت مسلحانه در برابر طالبان در حال افزایش است

© National Resistance Front of Afghanistanجبهه مقاومت: در نشست ویانا ما به تفاهم پیشگامانه ای برای یک مخالفت گسترده تر در برابر طالبان رسیدیم
جبهه مقاومت: در نشست ویانا ما به تفاهم پیشگامانه ای برای یک مخالفت گسترده تر در برابر طالبان رسیدیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2023
عضو شوید
رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان گفته است که نشست ویانا یک شروع خوب برای رسیدن به یک نقطه مشترک میان تمام جریان‌ها‌و گروه‌ها بود.
به گزارش اسپوتنیک، احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در پایان سومین نشست "روند ویانا برای افغانستان دموکراتیک" گفته بنابر ظلمی که در افغانستان در حال گسترش است، دفاع و مقاومت مسلحانه در برابر طالبان نیز در حال افزایش است.
‏آقای مسعود که در حاشیه سومین دور گفت‌وگوهای ویانا در پایتخت اتریش حرف می‌زد، تأکید کرد که مبارزه و دفاع حق مشروع ملت افغانستان است که "نه او و نه هیچ‌کس دیگری مانع این مقاومت در داخل افغانستان شده نمی‌تواند."
نشست جبهه مقاومت در مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2023
برگزیده ای از سخنان احمد مسعود/ افغانستان بهشت امن برای تروریستان شده است
‏رهبر جبهه مقاومت در ادامه سخنان خود تصریح کرد که طالبان در حال حاضر تنها جغرافیای افغانستان را در کنترل دارند؛ اما کنترول مردم افغانستان برای طالبان و هر گروهی که از راه استبداد و زور بیاید، امکان‌پذیر نیست.
‏نام‌‌بُرده هم‌چنین هماهنگی و توافق نزدیک به 50 گروه سیاسی بر یک نقشه راه برای آینده افغانستان را یکی از دست‌آورد مهم سومین دور نشست گفت‌وگوهای وین عنوان کرده است.
از سوی هم احمد ‏مسعود تأکید کرد: "مهم‌ترین چیز برای من نقشه راهی است که توسط خود مردم افغانستان با هم‌دیگر پذیری و آموختن از اشتباه‌های گذشته ترتیب شود. دنیا دیگر نقشه راهی برای ما ندارد."
این در حالی‌ست که سومین نشست گفت‌وگوهای وین در پایتخت اتریش امروز با حضور گسترده مخالفان طالبان به پایان رسید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала