کنگره امریکا از 25 اکتوبر تاکنون یک بسته کمکی به اوکراین را تایید نکرده است

© AP Photo / J. David AkeЗдание Капитолия в Вашингтоне, США. Архивное фото
Здание Капитолия в Вашингтоне, США. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2023
عضو شوید
کنگره ایالات متحده پس از انتخاب رئیس جدیدش تاکنون یک بسته کمکی نظامی را برای اوکراین تایید نکرده است.
به گزارش اسپوتنیک، کنگره ایالات متحده پس از انتخاب مایک جانسون رئیس جدید مجلس نمایندگان در 25 اکتوبر، یک بسته کمکی نظامی به اوکراین را تصویب نکرده و تاریخ بررسی لایحه بودجه برای کیف هنوز تصویب نشده است.
پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا 106 میلیارد دالر برای کمک به اسرائیل و اوکراین درخواست کرده بود، اما از پشتیبانی بی چون و چرا در کنگره برخوردار نشد. مجلس نمایندگان امریکا با اکثریت جمهوری خواهان به تخصیص کمک تنها به اسرائیل رأی داد، اما سنای زیرکنترل دموکرات ها مانع از این طرح شد. این درخواست نیاز به تایید هر دو مجلس کنگره و امضای بعدی از سوی رئیس جمهور دارد. در همین حال، دولت امریکا اذعان کرد، بودجه ای که پیش از این برای کمک به کیف اختصاص داده شده بود رو به پایان است و به همین دلیل است که بسته های جنگ افزاری فرستاده شده به اوکراین در حال کاهش است.
برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2023
امریکا کمک های نظامی به اوکراین را کاهش میدهد
در همان زمان، لوید آستین، رئیس پنتاگون در سفرش به کیف، بسته کمکی بعدی را به مبلغ 100 میلیون دالر اعلام کرد، اما این بسته بخشی از وجوه مورد تایید قبلی است.
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: "هیچ راهی برای دور زدن این حساب ساده وجود ندارد که اگر بودجه ای برای تامین سلاح به اوکراین وجود نداشته باشد، ما به سادگی نمی توانیم به تامین سلاح ادامه دهیم".
به گزارش ان بی سی نیوز، احزاب دموکرات و جمهوری خواه سعی کردند مواضع خود را در مورد درخواست بایدن برای حمایت بیشتر از اوکراین، اسرائیل و تایوان هماهنگ کنند، اما این مذاکرات شکست خورد زیرا احزاب نتوانستند در مورد خواسته های جمهوری خواهان برای قوانین سختگیرانه مهاجرت به توافق برسند.
جانسون رئیس مجلس نمایندگان در پاسخ به درخواست کاخ سفید برای تسریع در تصویب کمک به کیف، گفت: پاسخی به نگرانی‌های خود درباره ای راهبرد اوکراین دریافت نکرده است و جمهوری‌خواهان می‌خواهند این درخواست را تنها با بودجه ای برای نگهبانی از مرزهای دولتی بررسی کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала