مجاهد به پاکستان: متوجه امنیت خود باشید و یورش دیروز را به ما پیوند ندهید

© Twitter account of GMICafghanistanذبیح الله مجاهد
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2023
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان در واکنش به یورش مرگبار دیروز دیره اسماعیل خان در خیبرپختونخوا گفته است، که این یورش از افغانستان صورت نگرفته و پیوندی به افغانستان ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان درباره‌ ای یورش دیروز در ایالت خیبرپختونخواه در پاکستان ابراز "تأسف کرده" و گفته است که این یورش پیوندی به افغانستان ندارد و از خاک این کشور انجام نشده است.
بامداد دیروز (سه شنبه، 21 قوس) در "دیره اسماعیل‌خان" خیبرپختونخواه یک یورش انتحاری رخ داد و شاخه امور رسانه ای ارتش پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد، که در سه رویداد جداگانه در دیره اسماعیل خان خیبر پختونخوا، 25 سرباز ارتش پاکستان جان باختند و 27 تروریست نیز کشته شدند.
نقش پارلمان پاکستان در روند صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2023
یورش انتحاری در پاکستان از سوی یک طالب افغانستانی انجام شده بود
به‌گفته‌ ای پاکستان، پشت این یورش تحریک جهاد پاکستان، گروه وابسته به تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) بوده است.
وزارت خارجه‌ ای پاکستان در واکنش به این یورش کاردار سفارت گروه طالبان در اسلام‌آباد را فراخواند و از او خواست تا به کابل اطلاع دهد که یورش دیروز را به‌گونه‌ ای "کامل" بررسی کند و در برابر دست اندرکاران آن گام های جدی بردارد.
وزارت خارجه‌ ای پاکستان همچنین از گروه طالبان خواسته است که یورش دیروز را به طور آشکارا در بالاترین سطح نکونهش کنند.
سخن‌گوی طالبان اما در اظهارات خود که امروز (چهارشنبه، 22 قوس) از سوی تلویزیون ملی زیر کنترل این گروه نشر شده، تنها از وقوع یورش ابراز "تأسف" کرده و اشاره‌ای به نکوهش نکرده است.
او گفته است، که این یورش به افغانستان پیوندی ندارد و از سوی این کشور انجام نشده است.
طیارات هند پاکستان را بمبارد میکنند، تشنج در کشمیر افزایش می یابد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2023
ارتش پاکستان: 25 سرباز و 27 تروریست در دیره اسماعیل خان کشته شدند
مجاهد با اشاره به موضوع تحقیق درباره‌ی یورش گفته است که اگر معلومات با گروه طالبان شریک ساخته شود، این گروه حتما تحقیق می‌کند.
او افزوده است، که جای یورش دیروز صدها کیلومتر از افغانستان دور است و به‌گفته‌ی او، ساحه‌ای است که نیروهای امنیتی پاکستان در آن‌جا "نیرو" دارند و باید پیش از رویداد آن خنثا می‌شد.
مجاهد گفته است: "این باید پیش از رویداد خنثا می‌شد که متأسفانه نشده. باید آنان (پاکستانی‌ها) متوجه امنیت خود بیشتر باشند. پیوند دادن هر موضوع به کشور دیگر راه‌حل نیست. به هر صورت ما هم موضوعاتی که آنان مطرح کرده، بررسی می‌کنیم".
پیش از این، وزارت امور خارجه پاکستان گفته بود، که این کشور خواستار دستگیری رهبری تحریک طالبان پاکستان در افغانستان و تحویل آنان به پاکستان شده است.
Армейские отряды направляются к сельскохозяйственному институту в Пешаваре, где произошло нападение боевиков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2023
32 کشته و زخمی در انفجار پاکستان
این وزارت تأکید کرده است، که برای جلوگیری از بکارگیری خاک افغانستان از سوی تروریسم در برابر پاکستان، گروه طالبان همه ای گام های ضروری را انجام دهند.
یادآوری می کنیم، که شاخه امور رسانه ای ارتش پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد، که در سه رویداد جداگانه در دیره اسماعیل خان خیبر پختونخوا، 25 سرباز ارتش پاکستان جان باختند و 27 تروریست نیز کشته شدند.
این بالاترین آمار تلفات یک روزه ارتش پاکستان در اثر یورش های تروریستی در سال روان است. پیش از این در ماه جولای 12 سرباز در عملیات نظامی جداگانه در مناطق ژوب و سویی بلوچستان کشته شدند. رادیو دولتی پاکستان گزارش داد، انوارالحق کاکار، نخست وزیر پاکستان، این حمله را به شدت محکوم کرد و گفت که نیروهای امنیتی از چنین "اقدامات بزدلانه" تضعیف نخواهند شد. وی گفت که تمام ملت به شهدایی که جان خود را در جنگ در برابر تروریسم فدا کردند درود می فرستند. نخست وزیر پاکستان همچنین به مقامات دستور داد تا بهترین درمان را به زخمیان ارائه دهند.
یادآوری می کنیم، که پاکستان در جریان بیش از چهل سال از گروه های مخالف حکومت های افغانستان با همکاری امریکا پشتیبانی می کرد. این کشور در زمان حضور نیروهای اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان از مجاهدین پشتیبانی و پس از آن در جریان بیش از 30 سال از گروه طالبان و القاعده پشتیبانی می کرد و حکومت های پیشین افغانستان همیشه پاکستان را متهم به پشتیبانی از تروریسم می کرد و اما مسئولان این کشور همیشه این گفته های مسئولان حکومت های پیشین افغانستان را نادیده می گرفت و از گروه های ضد حکومت افغانستان به سود خود کار می گرفت. اکنون صفحه برگشته و پاکستان گروه طالبان را متهم به پشتیبانی از گروه های تروریستی می کند. مسئولان پاکستان از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان در دوره ای نخست و دوم گروه طالبان پشتیبانی می کرد و در دور نخست گروه طالبان، پاکستان نخستین کشوری بود که گروه طالبان را به رسمیت شناخت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала