کشته و زخمی شدن هشت طالب از سوی نیروهای مقاومت در کابل و نورستان

© National Resistance Front of Afghanistanکشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت 
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2023
عضو شوید
جبهه مقاومت با نشر خبرنامه ای از کشته و زخمی کردن هشت جنگجوی گروه طالبان در ولایت های کابل و نورستان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت با نشر خبرنامه ای در برگه ای ایکس نوشت: "۸ طالب تروریست در عملیات‌های نیروهای جبهه مقاومت ملی در نورستان و کابل کشته و زخمی شدند".
در بیانیه ای این جبهه آمده است: "نیروهای جبهه مقاومت ملی، نزدیکای ساعت یک شب‌ گذشته، ۲۰ قوس ۱۴۰۲، بر یک قرارگاه دشمن در ساحه "گندله‌بوک" از مربوطات شهرستان/ولسوالی نورگرام ولایت نورستان حمله کردند که در نتیجه آن، ۲ طالب تروریست به هلاکت رسیده و چهار تروریست دیگر زخمی شدند".
تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2023
کشته شدن یک فرمانده گروه طالبان از سوی نیروهای جبهه مقاومت در تخار
در ادامه این خبرنامه آمده است: "در این عملیات به نیروهای مقاومت ملی آسیبی نرسیده است".
این جبهه همچنان از یورش نیروهایش در ولسوالی شکردره کابل خبر داده نوشته است: "در همین حال، نیروهای جبهه مقاومت ملی، شب گذشته ۲۰ قوس ۱۴۰۲، حاجی جیلانی یکی از سردسته‌های گروه تروریستی طالبان را در مربوطات شهرستان/ولسوالی شکردره ولایت کابل مورد حمله قرار دادند که در نتیجه آن، نامبرده با محافظش به هلاکت رسیدند".
این جبهه یادآوری کرده است، که جیلانی باشنده ولایت هلمند بود و در فرماندهی پولیس کابل وظیفه داشت.
در پایان این خبرنامه آمده است: "نیروهای جبهه مقاومت ملی عملیات‌های هدفمند خود را به هدف نابودی تروریستان و آزادی مردم و کشور از شر گروه تروریستی مزدور در مناطق مختلف کشور طراحی و اجرا می‌کنند".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала