- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

ابراز تردید مکرون در خصوص پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا

© Sputnik / Alexeï Vitvitski /  مراجعه به بانک تصاویر Emmanuel Macron
Emmanuel Macron - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2023
عضو شوید
رئیس جمهور فرانسه گفت که اتحادیه اروپا هنوز با الحاق واقعی اوکراین به این اتحادیه بسیار فاصله دارد.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که اتحادیه اروپا هنوز با گسترش واقعی برای الحاق اوکراین فاصله دارد و تصمیم برای آغاز مذاکرات، یک تصمیم سیاسی است و هیچ اساس قانونی ندارد.
ماکرون در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: ما با گسترش واقعی اتحادیه اروپا برای الحاق اوکراین بسیار فاصله داریم. در هر صورت، این گسترش هر چه باشد، مستلزم اصلاح عمیق قوانین ما است. این تنها با افزایش قابل توجه بودجه یا با جایگزینی مکانیسم ها و قوانین موجود امکان پذیر خواهد بود.
Председатель Европейской комиссии Урсула фон дер Ляйен на пресс-конференции по итогам встречи с президентом Молдавии Майей Санду в Кишиневе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2023
چرا پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا هنوز مورد بحث نیست
ماکرون در پاسخ به سوالی درباره خطرات الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا برای صنعت کشاورزی، اطمینان داد که این "به ضرر کشاورزان ما" نخواهد بود.
وی افزود: امروز ما هنوز با این (الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا) بسیار فاصله داریم. من به استقلال کشاورزی اروپا متعهد هستم و به دفاع از آن و حفظ ظرفیت تولید خود ادامه خواهیم داد.
رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد که تصمیم برای آغاز مذاکرات در مورد الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا یک تصمیم سیاسی است و " اساس حقوقی ندارد" و تصمیم قانونی- این افتتاح یک کنفرانس بین دولتی است.
ماکرون خاطرنشان کرد که پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که کی‌یف تمام شرایط لازم را برآورده کند و اگر این اتفاق نیفتد، مذاکرات آغاز نخواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала