صدراعظم پاکستان: در قبال هموطنان خودم مسوولیت دارم نه اتباع خارجی غیرقانونی

© PhotoAnwaar ul Haq Kakar
Anwaar ul Haq Kakar
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2023
عضو شوید
در حالی که اخراج افغان‌ها از سوی پاکستان مورد انتقاد قرار گرفته است، انوار الحق کاکر، صدراعظم حکومت موقت این کشور گفته است که او در قبال هموطنان خودش مسوولیت دارد نه اتباع خارجی غیرقانونی.
به گزارش اسپوتنیک، آقای کاکر روز جمعه در جریان سفر اش به کشمیر گفت که پاکستان کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل را امضا نکرده بلکه بر بنیاد یک توافق با کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، مهاجرین را ثبت کرده است.
او تاکید کرد که پناهجویان افغان بدون اسناد اقامت در پاکستان می‌توانند پس از اخذ ویزه دوباره به این کشور برگردند.
کاکر گفت: "مهاجرین بی اسناد که هیچ گونه اسناد مهاجرت ندارند ما به آنها به طور مکرر گفته ایم که با مشکلات اجتماعی، سیاسی، جنایی و تروریستی روبرو ایم و نمی‌توانیم آنها را تحمل کنیم و باید آنها به کشور شان بروند. ما ورود آنها را تا قیامت ممنوع نکرده یم. آنها به کشور خود بروند و با پاسپورت ویزه به هر هدف که می‌خواهند دوباره به پاکستان آمده می‌توانند. مسئولیت من در قبال هموطنان خودمان می‌باشد نه در قبال اتباع خارجی غیر قانونی".
از سوی دیگر، رئیس سازمان ملی مهاجرت ایران در نشستی در کشور سوئیس گفته است که در کنار بازگشت داوطلبانه، جلوگیری از آوارگی‌های جدید اتباع افغانستان مورد توجه قرار گیرد.
همزمان با اخراج اجباری مهاجرین افغان از پاکستان، حکومت ایران نیز اخراج افغان‌ها از این کشور را افزایش داده است. به گفته مقام‌های محلی در هرات، روند اخراج مهاجرین افغان از ایران در ده روز گذشته دو برابر شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала