پاکستان نمی خواهد با ایران درگیر شود

عایشه فاروقی؛ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان
عایشه فاروقی؛ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2024
عضو شوید
سخنگوی پاکستان در بحبوحه تبادل اخیر حملات راکتی و هوایی بین ایران و پاکستان اعلام کرد اسلام آباد نمی خواهد روابط خود را با تهران تیره کند.
به گزارش اسپوتنیک، ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان طی تماس تلیفونی با خبرگزاری بلومبرگ گفت: "ما بارها گفته‌ایم که ایران دوست است. ما خواهان تشدید تنش نیستیم و احساسات مشابهی را از طرف آنها (تهران) می‌بینیم".
بلومبرگ خاطرنشان می کند، پس از متشنج شدن وضعیت بین این دو کشور به دنبال حملات راکتی، دیپلمات ها "از واشنگتن تا پیکن" از پاکستان و ایران خواستند خویشتنداری نشان دهند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شامگاه 16 جون اعلام کرد که با راکت های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاه اصلی گروه تروریستی جیش العدل واقع در ایالت بلوچستان پاکستان در سرحد ایران حمله کرده است. پاکستان حمله ایران را به شدت محکوم کرد و روز چهارشنبه سفیر خود را از تهران فراخواند و همچنین اعلام که سفیر ایران نیز فعلا نمی تواند به ماموریت دیپلماتیک خود در اسلام آباد ادامه دهد.
سیستان و بلوچستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2024
حمله راکتی پاکستان به خاک ایران + اصاویر
وزارت امور خارجه پاکستان در 18 جنوری از یک سری حملات به مخفیگاه های تروریست ها در ایالت سیستان و بلوچستان ایران خبر داد. وزارت امور خارجه پاکستان خاطرنشان کرد که هدف این عملیات تروریست‌های پاکستانی الاصل در مناطق غیرقابل کنترل در داخل ایران بودند که خود را "سرماچار" می‌خواندند. وزارت امور خارجه پاکستان همزمان خاطرنشان کرد که پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام می گذارد و هدف از این حملات تنها تامین امنیت و منافع ملی پاکستان بوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала