زالوژنی به زلنسکی: وضعیت در کیف بهبود نخواهد یافت

© AP Photo / Efrem LukatskyГлавком Украины Валерий Залужный
Главком Украины Валерий Залужный - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2024
عضو شوید
رسانه ها می نویسند، زالوژنی به زلنسکی روشن کرد که وضعیت در میدان جنگ بهبود نخواهد یافت.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست، قوماندان عمومی قوای مسلح اوکراین، والری زالوژنی، طی گفتگو با ولادیمیر زلنسکی که قصد خود را برای برکناری جنرال اعلام کرد، به صراحت اعلام کرد که بهبود سریع موقعیت اوکراین در میدان جنگ بعید است. به نقل از یک منبع عالی رتبه اوکراینی می نویسد.
به گفته این منبع، زلنسکی در جریان گفتگو در 29 جنوری پیشنهاد کرد که تغییر در رهبری می تواند به تازه شدن وضعیت کمک کند در شرایط که مردم از جنگ خسته شده اند و کمک های شرکای بین المللی کند شده است.
این نشریه می‌گوید: "جنرال عصبانی نبود. او در مورد مشکلات که جانشین او به ارث خواهد برد، افکار جدایی ارائه کرد و روشن نمود که چرا بهبود سریع در موقعیت اوکراین در میدان جنگ بعید است". روزنامه اشاره می کند که زلنسکی نیز به نوبه خود با دقت به صحبت های سرقوماندان قوای مسلح گوش می دهد.
پیش از این روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که زلنسکی در 29 جنوری با زالوژنی دیدار کرده و پس از استعفای او تنها سمت مشاور مقامات اوکراینی را به وی پیشنهاد نموده است. مجله اکونومیست نیز به نوبه خود مدعی شد که به زالوژنی پست وزیر امنیت ملی و شورای دفاع اوکراین پیشنهاد شد، اما جنرال نپذیرفت.
این نشریه همچنین نوشت که به رئیس فعلی اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین، کریل بودانوف، پست قوماندان عموی قوای مسلح اوکراین پیشنهاد شد، اما او "در آخرین لحظه امتناع کرد. ” این مجله به نقل از یکی از همکاران نزدیک بودانوف ادعا می کند که او نمی خواست این سمت را بگیرد، اما "تصمیم گیری چنین تصمیمات به او بستگی ندارد."
الکساندر سیرسکی، اکونومیست و فایننشال تایمز مدعی شد که در میان مدعیان پست سرقوماندانی قوای مسلح اوکراین، قوماندان قوای زمینی نیز است.
به گزارش سی ان ان به نقل از منابع، انتظار می رود تا پایان این هفته حکم برکناری زالوژنی از سمت قوماندانی عموی قوای مسلح اوکراین صادر شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала