سیگار: پاکستان متقاعد شده است که طالبان برای مهار تی‌تی‌پی کم‌کاری کرده‌اند

© Photo / SIGARJohn F. Sopko
John F. Sopko - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2024
عضو شوید
گزارش تازه سیگار به نقل از از رزا اوتنبایوا، نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان می‌گوید: پاکستان متقاعد شده است که طالبان برای مهار تی‌تی‌پی کم‌کاری کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه‌ی آمریکا به بازرس ویژه‌ی این کشور در امور افغانستان (سیگار) گفته است که تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) از تسلط طالبان بر افغانستان سود برده‌اند و تعداد حملات این گروه علیه دولت پاکستان، همچنان در حال افزایش است.
در گزارش سیگار که به تازگی منتشر شده، آمده است که اقدام پاکستان برای بازگرداندن شهروندان افغانستان تا "حدی زیادی" به هدف تحت فشارقراردادن طالبان برای تجدید نظر در حمایت از تی‌پی‌پی صورت گرفته است.
در این گزارش به نقل از رزا اوتنبایوا، نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان آمده است که پاکستان متقاعد شده است که طالبان برای مهار تی‌تی‌پی کم‌کاری کرده‌اند.
به‌گفته‌ی سیگار، روابط طالبان افغانستان با پاکستان به‌دلیل عدم اقدام علیه طالبان پاکستانی رو به وخامت رفته است.
در گزارش سیگار آمده است که وزارت خارجه‌ی آمریکا و سازمان ملل، تحریک طالبان پاکستان را جدی‌ترین تهدید منطقه‌ای می‌دانند.
اخیرا شورای امنیت سازمان ملل نیز در گزارشی گفته است که تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) بیشتر از گذشته تقویت و جسورتر شده‌اند.
به نقل از این گزارش، طالبان افغانستان در کلیت با اهداف تحریک طالبان پاکستان موافق هستند.
در ماه‌های اخیر، در پی چند حمله‌ی مرگبار در پاکستان، وزارت خارجه‌ی این کشور کاردار سفارت طالبان در اسلام‌آباد را احضار کرده و اعتراض شدید خود را به کابل فرستاده است. اسلام‌آباد بارها از کابل خواسته است که عاملان حملات، از جمله رهبری طالبان پاکستانی را به پاکستان تحویل دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала