کاخ سفید پیش از یورش هایش به عراق هشدار نداده بود

© AP Photo / Qassim Abdul-ZahraВоенные на месте обстрела военной базы США Эйн-аль-Асад в Ираке
Военные на месте обстрела военной базы США Эйн-аль-Асад в Ираке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2024
عضو شوید
کاخ سفید پذیرفته است، که پیش از یورش هایش به عراق مسئولان این کشور را در جریان نگذاشته است.
به گزارش اسپوتنیک، اینترسپت روز دوشنبه به نقل از نماینده شورای امنیت ملی امریکا نوشت: کاخ سفید برخلاف سخنان پیشین اش، از پیش دولت عراق را از قصد خود برای انجام یورش های هوایی بر هدف های در این کشور در جمعه گذشته آگاه نکرده بود.
جان کربی، سخنگوی کاخ سفید در گفت و گو با خبرنگاران مدت کوتاهی پس از یورش های هوایی امریکا در سوریه و عراق، که در پاسخ به یورش های پسین هواپیماهای بدون سرنشین به یکی از پایگاه های امریکا در خاورمیانه انجام شد، گفت: وی از پیش دولت عراق را از قصد این کشور برای انجام چنین اقدامی آگاه کرده است.
Последствия ударов США по одному из предполагаемых объектов КСИР в Ираке и Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2024
نکوهش یورش های امریکا به سوریه و عراق از سوی روسیه
با این حال، همانطور که از تفسیر منتشر شده از سوی نشریه شورای امنیت ملی امریکا برمی آید، طرف عراقی هیچ آگاهی نامه ای دریافت نکرده است که این در تضاد با سخنان کربی است که به نمایندگان رسانه ها برعکس آن اطمینان داده است.
کاخ سفید پذیرفت: "به دلیل های امنیتی عملیاتی، ما هیچ آگاهی نامه ای رسمی پیش با جزئیات مشخص درباره ای این یورش ها ارائه نکردیم.".
به نوبه خود، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا نیز در جریان یک نشست خبری در روز دوشنبه گفت، که واشنگتن به بغداد درباره ای قصدش برای انجام یورش های هوایی در خاک عراق هشدار نداده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала