متعجب شدن خبرنگاران در آلمان از سکوت مقام ها پس از لو رفتن گفت و گوی افسران درباره ای پل کریمه

© Sputnik / Dmitry Makeev /  مراجعه به بانک تصاویر Перекрытие движения на Крымском мосту
Перекрытие движения на Крымском мосту - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2024
عضو شوید
در جریان روز جمعه، همه ای اداره ها و وزارتخانه‌های آلمان در پاسخ به درخواست‌ها برای گفت‌وگوی فاش شده بین افسران بوندسوره درباره ای یورش احتمالی به پل کریمه با موشک‌های تاروس، سرسختانه سکوت کردند، اگرچه در شرایط دیگر این خبر باید اثر انفجار بمب را داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه برلینر سایتونگ آلمانی می نویسد: "رویدادهایی وجود دارد که یک تفسیر سیاسی تقریباً همزمان با رویداد دیگر ظاهر می شود، گاهی اوقات حتی زودتر. و اتفاقاتی وجود دارد که به نظر می رسد باید اثر انفجار بمب را داشته باشد، اما بعد از آن برای ساعت ها هیچ اتفاقی نمی افتد".
به این ترتیب، پس از انتشار ضبط‌های افسران، خبرنگاران این نشریه ده‌ها درخواست به وزارت خارجه، بوندس‌ور، وزارت دفاع و شماری از شخصیت های سیاسی آلمان، مانند ماری-اگنس استراک-زیمرمن رئیس کمیته دفاع بوندستاگ ارسال کردند.
Бригадный генерал ВВС Германии Франк Грефе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2024
شوک آلمانی ها از گفت و گوی نظامیان این کشور درباره ای یورش به پل کریمه
برلینر سایتونگ می‌گوید: "ما می‌خواستیم بدانیم که آیا این پیام یک خبر جعلی است یا نه. ما حتی یک پاسخ دریافت نکردیم - حتی پیامی که آنها نخواستند نظر بدهند".
پس از شماری تلاش اضافی برای به دست آوردن نظر رسمی، این نشریه شروع به تماس با مکان های رسمی کرد، جایی که به آنها قول پاسخ "بعدا" داده شد، که در نهایت هرگز دریافت نشد. روزنامه نگاران در ناامیدی به همکاران خود در خبرگزاری DPA روی آوردند و در آنجا پاسخ نسبتاً خشک وزارت دفاع را با آنها در میان گذاشتند که وزارت دفاع در حال "بررسی" صحت ضبط است.
برلینر سایتونگ گزارش می‌دهد: "تنها بیانیه‌ای که ما دریافت کردیم توسط سویم داگدلن، یکی از اعضای بوندستاگ و یکی از اعضای گروه (پارلمان) واگنکنشت بیان شد. در این پاسخ، یکی از معاونان حزب SSV (اتحادیه سارا واگنکنشت - برای عقل و عدالت) که از ارسال تسلیحات به اوکراین انتقاد می کند، خواستار شفافیت در موضوع ضبط منتشر شده شد.
پیش از این وزارت دفاع آلمان از اظهار نظر در مورد ادعای ضبط مکالمه بین ارتش آلمان در مورد حمله موشک های تاروس به پل کریمه به اسپوتنیک خودداری کرد. در همان زمان، این وزارتخانه در پاسخ به درخواست پورتال خبری T-Online گزارش داد که ضد جاسوسی آلمان در حال بررسی شنود احتمالی مکالمات بین افسران آلمانی است.
Солдаты немецкого Бундесвера во время военных учений НАТО в Вильнюсе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2024
متن کامل گفتگوی نیروهای مسلح آلمان درباره حمله به پل کریمه
ولت سپس گزارش داد، که این ضبط در بین افراد درجه یک در بوندسوهر توزیع می شود و ارتش آن را معتبر می داند.
نشریه Bild نیز به نوبه خود گزارش داد، که در مورد صحت ضبط بسیار می گوید و در بخش آلمانی شبکه اجتماعی ایکس با اصرار بوندسوهر تعدادی از حساب های توزیع کننده آن مسدود شدند.
روز جمعه، مارگاریتا سیمونیان، سردبیر گروه رسانه ای راسیا سیوودنیا و شبکه ای تلویزیونی راشیا تودی گفت، که او یک فایل شنیداری به دست آورده است، که در آن افسران عالی رتبه بوندسوهر آلمان در مورد چگونگی بمباران پل کریمه صحبت می کنند.
به گفته او، در این فایل شنیداری، افسران بوندسوره از ارتش امریکا و بریتانیا یاد می‌کنند و "به طور اتفاقی بحث می‌کنند که اینها برای مدت طولانی مستقیماً در درگیری شرکت داشته‌اند".
سپس در همان روز، سیمونیان متن گفتگو و سپس خود نوارش شنیداری را منتشر کرد و با قضاوت آنها، چهار نماینده ارشد بوندسوهر از جمله رئیس بخش عملیات و تمرین نیروی هوایی در گفتگو شرکت کردند.
فرستادن احتمالی موشک تاروس به اوکراین و یورش اوکراینی ها به پل کریمه. از جمله، بحث در مورد نحوه نصب موشک‌های تاروس و آموزش ارتش اوکراین برای پرتاب موشک بر پل کریمه به گونه‌ای که از "خط قرمز" عبور نکند و به شرکت کنندگان آشکار درگیری در اوکراین تبدیل نشود، ضبط شده است.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه در رابطه با گفت و گوی عمومی افسران آلمانی درباره حملات احتمالی به پل کریمه گفت: طرف روسی خواهان توضیح از آلمان است".
به گفته سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، وضعیت ضبط مکالمه بین افسران آلمانی از یک سو شگفت‌انگیز است، اما از سوی دیگر، "صورت همکاران ما در ناتو کاملاً پر از کرک است".
دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، در مورد متن ضبط شده افسران بلندپایه آلمانی درباره حمله به پل کریمه اظهار داشت: "بالاخره آلمان ها دوباره به دشمنان قسم خورده روسیه تبدیل شده اند".
نایب رئیس شورای فدراسیون، کنستانتین کوساچف، پیشتر گفته بود رسوایی ضبط شده از مذاکرات بین افسران بوندسوره در مورد برنامه های حمله به پل کریمه، نقش واقعی آلمان در درگیری اوکراین را نشان می دهد و کاملاً اظهارات اولاف شولتس نخست وزیر آلمان را رد می کند. پیش از این، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای حملات عمیق" موافقت کرده است که موشک‌های میان‌برد و دوربرد اوکراین را تامین می‌کند. او همچنین گفت که فرانسه برای جلوگیری از "پیروزی روسیه در این جنگ" هر کاری انجام خواهد داد. به گفته وی، رهبران کشورهای غربی در مورد امکان فرستادن نیرو به اوکراین گفت و گو کرده اند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است. اندکی پس از اظهارات ماکرون، اولاف شولتس، نخست وزیر آلمان و بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفتند که آلمان نظامیان خود را به اوکراین نمی‌فرستد و شولز تأکید کرد که کشورهای ناتو در کل قرار نیست این کار را انجام دهند. علاوه بر این، نخست وزیر دوباره اعلام کردند که هیچ برنامه ای برای ارسال وجود ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала