ووچیچ: فشار غرب بر صربستان برای تحریم ها در حال افزایش است

© Darko VojinovicПрезидент Сербии Александр Вучич
Президент Сербии Александр Вучич - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2024
عضو شوید
رئیس جمهور صربستان گفت، که پس از موفقیت های روسیه در منطقه عملیات ویژه نظامی، فشار بر صربستان در حال افزایش است.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان گفت: "غرب می بیند که ابتکار عمل در درگیری در اوکراین متعلق به فدراسیون روسیه است، بنابراین فشار بر صربستان برای اعمال تحریم ها در برابر روسیه و به رسمیت شناختن استقلال کوزووی خودخوانده جمهوری صربسکا بوسنی و هرزگوین، در برابر همکاری با جمهوری خلق چین و پشتیبانی بلگراد از روسیه را افزایش می دهد.
Президент Сербии Александр Вучич - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2023
سخنان ووچیچ درباره ای پیوندها با امریکا و روسیه در نشست عمومی سازمان ملل
او گفت: "واقعیت این است که اوضاع در اوکراین آنطور که بسیاری در غرب فکر می کردند به راحتی و به سادگی پیش نمی رود - به نفع آنها و در برابر فدراسیون روسیه، برعکس، اوضاع تغییر کرده است و روس ها ابتکار عمل را در دست دارند. این چه ارتباطی با کوزوو دارد؟ چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​اما خطری وجود دارد، و این قبلاً اتفاق افتاده است، اگر من به جای پوتین (رئیس جمهور روسیه ولادیمیر) بودم، به نفع منافع برای محافظت از کشورم، همیشه می توانم به کوزوو نمونه ای اشاره کنم، همانطور که قبلا چندین بار انجام شده است. اگر می توانستید کوزوو را داشته باشید، آنها به غربی ها می گویند، پس ما می توانیم با برگزاری رفراندوم و هر چیز دیگر، برخی مناطق دیگر و حتی مناطق بسیار تمیزتر داشته باشیم. از آنجایی که غرب این را می‌داند، باید موضوع کوزوو را در اسرع وقت ببندد و فشار بر صربستان افزایش خواهد یافت".
رئیس جمهور صربستان روز شنبه در خطاب به شهروندان گفت: هیچ فشاری بر مقامات آلبانیایی کوزوو در پریشتینا وجود ندارد.
او اهداف اصلی فشار غرب بر بلگراد را بر روی تابلوی الکترونیکی در محل اقامت خود نوشت: به رسمیت شناختن واقعی یا قانونی استقلال کوزوو، و همچنین کنار گذاشتن حمایت از RS BiH، اعمال تحریم ها علیه فدراسیون روسیه، هماهنگی. فعالیت های علیه منافع اقتصادی جمهوری خلق چین.
ووچیچ اشاره کرد: "و باید بدانید که چین در حال حاضر 30 درصد از سرمایه گذاری مستقیم خارجی را در کشور ما تأمین می کند، البته اتحادیه اروپا با 64 درصد جلوتر است. در رابطه با وضع تحریم ها در برابر فدراسیون روسیه، مشاهده می کنید که هر بار حداقل یک بیانیه تهیه می شود که برای اولین بار در رسانه های داخلی، منطقه ای و بین المللی مطرح می شود، آنها (غرب) بیانیه می دهند که پیامدهای ناشی از عدم پیوستن به تحریم‌ها در برابر روسیه صربستان را متضرر خواهد کرد".
به گفته وی، این موضوع حمایت غرب از مخالفان صربستان در انتخابات گذشته و پس از آن و نیز کمپین منفی و حملات تعدادی از رسانه ها و سازمان های غیردولتی به مقامات صربستان را توضیح می دهد.
رهبر صربستان تاکید کرد: "آنها واقعاً خواهان بازگشت رژیم دست نشانده قدیمی هستند، رژیمی که مانند عروسک ها یا سگ های آموزش دیده کنترل می شد که به هر آنچه به آنها گفته می شد گوش می دادند. خودتان تحلیل کنید، می بینید که بازیگران سیاسی که یکی می خواهد آنها را در شهرها و کشور ما در قدرت ببیند دقیقاً اینگونه رفتار می کنند. آنها بلافاصله کوزوو را به رسمیت می شناسند و دیگر پنهان نمی کنند، آنها برای اعمال فوری تحریم ها هستند. علیه فدراسیون روسیه و علیه همکاری حیاتی با جمهوری خلق چین، و آنها داوطلبانه می پذیرند که به یک رژیم دست نشانده تبدیل خواهند شد و اکثریت در صربستان این را نمی پذیرند، بنابراین فشارها در حال افزایش است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала