هر آنچه باید درباره انتخابات ریاست جمهوری روسیه بدانید

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащий Тихоокеанского флота голосует на выборах президента России на избирательном участке №502 во Владивостоке
Военнослужащий Тихоокеанского флота голосует на выборах президента России на избирательном участке №502 во Владивостоке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2024
عضو شوید
همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 این کشور، میلیون ها شهروند روسیه از 15 تا 17 مارچ به سوی صندوق های رای خواهند رفت.
به گزارش اسپوتنیک، رای‌گیری زودهنگام برای انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در سال 2024، هشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، که هشتمین انتخابات در تاریخ مدرن این کشور است، در 25 فبروری آغاز شد. این امکان را برای شهروندان روسیه فراهم می‌کند که به دلیل زندگی یا کار در مکان‌های شدید یا صعب العبور به طور فیزیکی از مراکز رای‌گیری عادی بازدید نکنند. اوراق رای آنها تا 14 مارچ. علاوه بر این، شهروندان روسیه که در خارج از کشور زندگی می کنند از 1 مارچ به سوی صندوق های رای رفتند.
رویداد اصلی در انتخابات در سراسر روسیه، در سراسر گستره جغرافیایی وسیع آن، و همچنین در دریا برگزار خواهد شد، که کشور را به طور کامل از شمال دور تا منطقه عملیات نظامی ویژه و مناطق جدید روسیه و حتی در کشتی ها در بر می گیرد. راه خروج در بحیره اوخوتسک.
در 15 و 16 مارچ، مراکز رای گیری سیار به صورت استراتژیک در نزدیکی منطقه عملیات ویژه قرار خواهند گرفت که مناطق دونتسک، لوگانسک، زاپوروژیه، خرسون، بلگورود، بریانسک، و کورسک و همچنین کریمه را پوشش می دهد. این ابتکار برای اطمینان از دسترسی آسان شهروندان ساکن در این مناطق به فرآیند رأی گیری طراحی شده است.
مشارکت رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری قبلی در سال 2018 67.5 فیصد بود. مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه (VCIOM) پیش‌بینی می‌کند امسال میزان مشارکت در انتخابات 71 فیصد باشد.
رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای یک دوره شش ساله توسط شهروندان فدراسیون روسیه از طریق رای عمومی، مساوی و مستقیم با رای مخفی انتخاب می شود. انتخابات ریاست جمهوری در یک حوزه انتخاباتی فدرال واحد برگزار می شود که تمام قلمرو فدراسیون روسیه را در بر می گیرد.
شورای فدراسیون روسیه یا مجلس علیای پارلمان رسماً 17 مارچ 2024 را به عنوان روز انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرد. کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه (CEC) متعاقباً اعلام کرد که رای گیری طی سه روز در روزهای 15 تا 17 مارچ برگزار خواهد شد.
مرکز روسیه گفت: "رای گیری سه روزه در فعلاً تبدیل به یک سنت در سیستم انتخاباتی ما شده است. این اولین بار در طول همه گیری [کووید-19] مورد استفاده قرار گرفت، اما با گذشت زمان اکثر رای دهندگان به دلیل مزایای دیگر آن فرمت را دوست داشتند." الا پامفیلووا، رئیس کمیسیون انتخابات (CEC).
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала