مخالفت شولتس با عملیات زمینی احتمالی اسرائیل در شهر رفح

© AP Photo / Israel Defense ForcesИзраильские военные во наземной операции в секторе Газа
Израильские военные во наземной операции в секторе Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2024
عضو شوید
نخست وزیر آلمان در مخالفت با عملیات زمینی اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه سخن گفت.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی دولت آلمان نوشت: اولاف شولتس نخست وزیر آلمان گفت، که مخالف عملیات احتمالی اسرائیل در شهر رفح در جنوب نوار غزه است، زیرا به نظر او، این اقدام تنها وضعیت دشوار را بدتر خواهد کرد.
شولتس در یک کنفرانس مطبوعاتی در جریان سفر به اردن گفت: "واضح است که اکنون ما باید هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا از بدتر شدن اوضاع از آنچه که هست جلوگیری کنیم. اسرائیل حق دارد از خود در برابر حمله حماس که حمله هولناکی به شهروندان اسرائیلی انجام داد، دفاع کند. در عین حال، نباید این گونه باشد که بسیاری از کسانی که به رفح در نوار غزه گریخته اند، اکنون در معرض تهدید مستقیم اقدامات و عملیات نظامی قرار دارند. به همین دلیل است که من، مانند رئیس جمهور امریکا، به صراحت اعلام کرده ام که معتقدیم اکنون همه چیز باید بسیار بسیار با دقت انجام شود تا از تلفات زیادی در آینده جلوگیری شود. از این رو نگرانی من در مورد چنین عملیاتی است".
Выступление Биньямина Нетаньяху в связи с обстрелом Израиля 7 октября 2023 года. Скриншот видео - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2024
نتانیاهو: عملیات رفح تا چند هفته دیگر انجام خواهد شد
به گفته نخست وزیر آلمان، تمرکز بر روند مذاکرات ضروری است که امکان دستیابی به آتش بس و جلوگیری از عملیات زمینی در رفح را فراهم می کند.
شولتس گفت: "من فکر می‌کنم که تعداد زیاد تلفات ناشی از چنین حمله‌ای، روند صلح را در منطقه بسیار دشوار خواهد کرد. بسیاری از مردم اسرائیل نیز این را می دانند. به همین دلیل است که برای من این بخش بسیار مهمی از بحث خواهد بود".
پیشتر رسانه های اسرائیلی به نقل از دفتر نخست وزیری گزارش داده بودند، که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه در نشست کابینه نظامی-سیاسی محدود، طرح عملیات رفح در جنوب نوار غزه را تایید کرد. نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) در حال آماده شدن برای تخلیه غیرنظامیان از منطقه هستند. نتانیاهو همچنین آخرین پیشنهاد جنبش حماس فلسطین برای آزادی گروگان ها در ازای اسرای فلسطینی و آتش بس را رد کرد و گفت که خواسته های رادیکال ها "هنوز پوچ" است.
در ماه مارچ، نتانیاهو قصد اسرائیل برای انجام عملیات زمینی در شهر رفح در مرز نوار غزه و مصر را تایید کرد که آخرین پایگاه جنبش حماس فلسطینی محسوب می شود. سازمان ملل و بسیاری از کشورها به اسرائیل نسبت به این اقدام هشدار داده‌اند، زیرا اکنون بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در این منطقه متمرکز شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала