گفت و گوی نظامیان پاکستانی با مخالفان گروه طالبان در کشورهای گوناگون

© AP Photo / Muhammad Sajjadافغانستان و پاکستان - همسایگان ناآرام
افغانستان و پاکستان - همسایگان ناآرام  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2024
عضو شوید
منابع می گویند، که نظامیان پاکستانی با مخالفان گروه طالبان در کشورهای گوناگون گفت‌و‌گو کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج نیوز، ‏منابع معتبر تأیید می‌کنند، که نمایندگان نظامیان پاکستانی در کشورهای گوناگون از آن میان ترکیه و امارات متحده عربی با شماری از سیاست‌گران ضد گروه طالبان دیدار کرده‌اند.
‏این منابع که به دلیل حساسیت موضوع نمی‌خواهند نامی از آن‌ها گرفته شود، می‌گویند با آن‌که پاکستان طالبان افغانستانی را به‌عنوان یک گروه نیابتی آموزش داده و در بیست سال گذشته در برابر "نیروهای جمهوریت" جنگاند؛ اما اسلام‌آباد اکنون به این نتیجه رسیده‌ که روی گزینه‌های بدیل نیز فکر کند.
وزارت امور خارجه پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2024
پاکستان: عملیات ضد تروریستی را برای هدف قراردادن گروه "حافظ‌گل بهادر" در خاک افغانستان انجام دادیم
‏این منابع می‌گویند، که اگر چه از سوی آن‌ها درباره ای بی‌اعتمادی‌های شکل گرفته در برابر پاکستان صحبت شده است؛ اما نظامیان پاکستانی گفته‌اند که براساس منافع متقابل مذاکرات هم‌چنان جریان خواهد داشت. ‏
منابع معتبر می‌افزایند، که پاکستان نگران گسترش فعالیت گروه‌های تُندرو زیر چتر طالبان از جمله تی‌تی‌پی اند.
‏این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پاکستان برای نخستین‌بار به گونه مستقیم و رسمی طالبان افغانستانی را به حمایت و همکاری با "گروه‌های تروریستی" متهم کرده و روز گذشته (دوشنبه) یورش های را نیز بر ولایت‌های خوست و پکتیکا انجام دادند.
یادآوری می کنیم، که بیشتر طالبان افغانستانی، دانش آموختگان مدرسه‌های دینی پاکستان اند که از نزدیک به سی سال حمایت این کشور را به همراه داشته‌اند؛ اما در این اواخر به دلیل موجودیت رهبران و جنگ‌جویان تی‌تی‌پی روابط میان اسلام‌آباد و طالبان افغانستانی تیره شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала