اسرائیل با شرایط مبادله اسیران موافقت کرد

© AP Photo / Francisco SecoЭли Албаг плачет у фотографии своей дочери Лири во время акции протеста с требованием освободить израильтян, которые были похищены во время нападения ХАМАСа на прошлой неделе в Тель-Авиве, Израиль
Эли Албаг плачет у фотографии своей дочери Лири во время акции протеста с требованием освободить израильтян, которые были похищены во время нападения ХАМАСа на прошлой неделе в Тель-Авиве, Израиль - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2024
عضو شوید
رسانه ها: اسرائیل با شرایط پیشنهادی ایالات متحده برای مبادله زندانیان موافقت کرد
به گزارش اسپوتنیک، رسانه ها از یک منبع دیپلماتیک نقل می کنند که اسرائیل با شرایط پیشنهادی آمریکا برای مبادله اسرای فلسطینی با گروگان های اسرائیلی اسیر شده توسط حماس موافقت کرده و منتظر پاسخ جنبش فلسطینی در این زمینه است.
در این گزارش آمده است: "اسرائیل با پیشنهاد ارائه شده توسط بیل برنز، مدیر سیا موافقت کرد."
یک منبع دیپلماتیک به سی ان ان صحت این اطلاعات را تأیید کرد.
ابتکار آمریکا شامل آزادی حدود 700 اسیر فلسطینی توسط اسرائیل در ازای آزادی 40 گروگان اسرائیلی توسط حماس است.
با این حال، این منبع به این شبکه تلویزیونی گفت که هنوز در مورد سایر موضوعات از جمله ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه و استقرار ارتش اسرائیل در این منطقه، توافقاتی حاصل نشده است.
در 7 اکتبر 2023، اسرائیل به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از این، جنگنده‌های این سازمان وارد مناطق مرزی در جنوب اسرائیل شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را نیز گرفتند. در اسرائیل، بر اساس آخرین داده های دولت، حدود 1.2 هزار نفر جان خود را از دست داده اند که این تعداد شامل غیرنظامیان، سربازان، شهروندان خارجی و کارگران است. 5.4 هزار نفر مجروح شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала