قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر آتش‌بس در غزه در ماه رمضان به تصویب رسید

© AP Photo / Seth Wenigشورای امنیت سازمان ملل
شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2024
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که خواستار "آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان و آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها" می‌شود، تصویب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پس از تلاش های مکرر، برای اولین بار از 7 اکتبر 2023 شورای امنیت سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که خواستار "آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان و آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها" می‌شود، تصویب کرد.

نتایج رای ‌گیری که روز دوشنبه در وب ‌سایت سازمان ملل منتشر شد، نشان میدهد که 14 عضو، به پیش ‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش ‌بس فوری در نوار غزه رای مثبت داده اند، ایالات متحده به این قطعنامه رای ممتنع داده است.
این قطعنامه که توسط الجزایر، گویان، مالت، موزامبیک، سیرالئون، اسلوونی، سوئیس، اکوادور، ژاپن و کره جنوبی تهیه شده است، خواستار "آتش‌بس فوری برای ماه رمضان، مورد احترام همه طرف‌ها و منتهی به یک آتش بس پایدار بلندمدت است".
در متن اعضای غیردائم شورای امنیت همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها شده است. این پیش نویس بر لزوم افزایش فوری جریان کمک های بشردوستانه به نوار غزه تاکید می کند.
روز جمعه، روسیه و چین از پذیرش پروژه آمریکایی در غزه جلوگیری کردند، زیرا این پروژه شامل الزامی برای آتش بس در غزه نبود. الجزایر نیز مخالف این سند بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала