- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

تانک ماردر آلمانی در دستان سربازان ارتش روسیه + ویدیو

CC BY 2.0 / synaxonag / Marder 1, a German infantry fighting vehicle
Marder 1, a German infantry fighting vehicle - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2024
عضو شوید
سربازان نیروهای مسلح روسیه نخستین خودروی رزمی پیاده نظام ماردر را که از سوی نیروهای مسلح اوکراین از آلمان دریافت شده بود، تخلیه کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با نشر ویدیویی نوشت: سربازان تیپ/لوای تفنگ موتوری 1 گارد جداگانه سپاه یکم ارتش گروه نیروهای "جنوب" نخستین خودروی رزمی پیاده نظام ماردر را که از سوی آلمان به نیروهای مسلح اوکراین داده شده بود را از خط تماس رزمی در جهت آودیوسکی تخلیه کردند.
معاون فنی فرمانده با نشانه ای تماس "کازبک" گفت: "پس از آزادسازی آودیوکا، ما روی کارها استراحت نکردیم و به سوی آزادسازی شهرک های همسایه مانند سیورنی و تونینکایا حرکت کردیم. پس از اینکه نیروهای ما (شهرک) قسمت شمالی و شرقی آن را آزاد کردند، دشمن دست به ضد یورش زد و در یکی از این ضد یورش ها این تانک اسیر شد".
عملیات تخلیه خودروی جنگی با دقت برنامه ریزی و از قبل آماده شده بود: آنها شناسایی منطقه را انجام دادند، جاده جدیدی را با کمک مهندسان هموار کردند، میدان های ماین را پاکسازی کردند و از نزدیک شدن پنهانی به ساختارها اطمینان حاصل کردند.
نیروهای دسته تخلیه و گردان تانک تیپ/لوا موفق شدند خودروی آلمانی را با موفقیت از میدان نبرد بیرون کنند. همانطور که از سوی وزارت دفاع ذکر شده است، ماردر از سوی ماین ها کمی آسیب دیده است: به این ترتیب نیروهای مسلح اوکراین سعی کردند تجهیزات را در حین تخلیه نابود کنند.
تعمیرکار راننده با علامت تماس "شبا" که خودروی رزمی پیاده اسیر شده را تخلیه کرد، گفت: ""کار واقعاً سخت بود، زیرا ما مجبور بودیم شب کار کنیم. شما نمی توانید جاده را ببینید، یعنی انگار در تاریکی رانندگی می کنیم، یعنی مانند اینکه چراغ های جلو خاموش هستند. ما داریم راه می رویم. کورکورانه در طول مسیر برنامه ریزی شده، که از قبل نقشه کشیده بودیم. بدون چراغ دستی، بدون همه چیز، برای اینکه در معرض دید دشمن قرار نگیریم".
ستیزه جویان اوکراینی مجبور شدند تانک را رها کرده و بگریزند، زیرا ماردر به دلیل جرم زیادش در خاک های چسبناک گیر کرد و هرگز به هدف خود نرسید.
کازبک افزود: "خودرو درکل کار می کند و قابل بکارگیری است. برای تجزیه و تحلیل و مطالعه مناسب ترین است".
آلمان در مجموع 90 خودروی جنگی پیاده نظام ماردر را به نیروهای مسلح اوکراین منتقل کرد. وزن جنگی این وسیله نقلیه حدود 30 تن است. سه خدمه و حداکثر هفت چترباز را در خود جای می دهد. خودروی رزمی پیاده نظام مجهز به یک توپ اتوماتیک 20 میلی متری RH 202 و یک ماشیندار کواکسیال 7.62 میلی متری MG3 است که بر روی یک کالسکه در بالای برجک دو نفره نصب شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала