وزارت خارجه روسیه: فقط اوکراین حمله تروریستی در کروکوس را محکوم نکرد

زاخارووا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت که از میان کل جامعه بین المللی، تنها اوکراین قتل غیرنظامیان در تالار کروکوس را محکوم نکرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت که "تقریباً تمام جهان حمله تروریستی را به شدت محکوم کردند. سپس غربی ها به گروه کر جهانی کشیده شدند. به جز یک کشور. فقط یک کشور در سیاره ما در جهت مخالف حرکت کرد.
وی گفت، پاریس پیشنهاد خاصی به وزارت خارجه روسیه در مورد مبارزه با تروریسم بین المللی ارسال نکرد؛ اگر فرانسه به این موضوع علاقه مند است، باید حمایت نظامی از کی‌یف را متوقف کند.
ماریا زاخارووا افزود: سخنان وزیر دفاع مولداوی مبنی بر وجود مزدوران مولداوی در نیروهای مسلح اوکراین نشان دهنده ریاکاری کیشینوف است که ظاهراً بی طرفی را رعایت می کند.
این دیپلمات در ادامه تصریح کرد که نظرات بدبینانه و بدخواهانه در بخش اوکراینی شبکه های اجتماعی ظاهر شد و پلتفرم های آمریکایی حتی به حذف آنها فکر نکردند.
. این دیپلمات تاکید کرد "ظاهراً مرگ، درد و رنج مردم بیگناه به کسی نوعی رضایت ساده آدمخواری می دهد. این نه تنها در مورد رژیم کی یف، بلکه برای همه کسانی که توجیه قتل شهروندان روسیه، وس ها و روسی زبانان را ممکن می دانند، صدق می کند - مردم صحبت می کنند."
حمله به سالن کنسرت Crocus City Hall در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو در شامگاه 22 مارچ رخ داد. چهار نفر به داخل ساختمان هجوم بردند و با ماشیندار شروع به تیراندازی مستقیم به سمت مردم کردند. آنها همچنین در چند نقطه اقدام به آتش سوزی کردند که در نتیجه سقف فرو ریخت و سالن کاملاً سوخت.
بر اساس گزارش کمیته تحقیق روسیه، 139 نفر جان باختند که 40 نفر بر اثر اصابت گلوله بوده و 182 نفر نیز مجروح شدند.
عاملان این جنایت در اوایل صبح روز 23 مارس در منطقه بریانسک بازداشت شدند. معلوم شد که آنها شهروند تاجیکستان هستند. آنها در حال حرکت با ماشین به سمت مرز بودند. دادگاه باسمانی مسکو آنها را تا 22 مه تحت بازداشت موقت قرار داد. در مجموع 11 نفر در این پرونده بازداشت شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала