آلمان حق اخلاقی ندارد که با قربانیان نازی‌ها رفتار ناهمسانی داشته باشد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Главный вход на территорию концлагеря Освенцим
Главный вход на территорию концлагеря Освенцим - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: آلمان حق اخلاقی ندارد که با قربانیان نازی‌ها رفتار ناهمسانی داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در توضیح اظهارات برلین درباره مسئولیت ویژه آلمانی ها در قبال یهودیان، گفت: "آلمان حق اخلاقی ندارد که با قربانیان جنایات نازی ها ناهمگون رفتار کند".
پیش از این، نانسی فیسر، رئیس وزارت امور داخله آلمان در مصاحبه با مجله اشپیگل گفته بود، که آلمان در آزمون متقاضیان شهروندی تغییراتی ایجاد خواهد کرد و پرسشهایی در مورد هولوکاست، یهودیت و تاریخ اسرائیل به مصاحبه های آزمایشی اضافه کرد. وی افزود، که هولوکاست به کشور مسئولیت ویژه ای برای نگهبانی از یهودیان و دولت اسرائیل می دهد.
لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2023
لاوروف: رهبری فعلی آلمان ژنتیک های نازی ها را به ارث برده است
زاخارووا نوشت: "اما درباره ای مردمان شکنجه شده، سوزانده شده، زنده به گور شده از ملیت ها و ملیت های دیگر چطور؟ پرداخت غرامت به قربانیان جنایات نازی ها از یک ملیت و مسئولیت تاریخی در قبال شهروندان تنها یک ایالت تکرار جنایات و اشتباهات 80 سال پیش است".
وی تاکید کرد، که برلین سیاست خود را برخلاف مفاد اسناد حقوقی بین المللی دنبال می کند.
زاخارووا همچنین یادآور شد، که قطعنامه A/RES/60/7 مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره هولوکاست از رنج "یهودیان و اعضای بی‌شماری دیگر اقلیت‌ها" صحبت می‌کند و همین عبارت در قطعنامه 34C/61 یونسکو به کار رفته است.
زاخارووا خاطر نشان کرد: "اعلامیه سازمان امنیت و همکاری اروپا به طور کلی به "همه گروه های قومی و مذهبی" اشاره می کند. آلمان نازی نه تنها در برابر یک ملیت، بلکه در برابر بسیاری از آنها جنایت مرتکب شد. در واقع، فرمول "جنایت در برابر بشریت" مورد استفاده دادگاه نورنبرگ، که ناسیونال سوسیالیسم را محکوم کرد، در این مورد صحبت می کند".
او همچنین یادآور شد که جنایات در برابر هر گروه خاص در چارچوب قوانین یا سنت های ملی نام خاص خود را دارد: برای یهودیان "شوآ" است، برای مردم لنینگراد این محاصره است که به عنوان نسل کشی به رسمیت شناخته شده است، و همچنین اقدامات نازی ها، به عنوان نمونه، در قلمرو کالینینگراد، روستوف، پسکوف، ورونژ و سایر مناطق.
زاخارووا چنین نتیجه گیری کرد: "برلین حق اخلاقی ندارد که با قربانیان جنایات نازی های رایش سوم رفتار متفاوتی داشته باشد. در اتاق‌های گاز، همه ملیت‌ها به یک اندازه خفه شدند و آتش کوره‌های تربلینکا، فارغ از قومیت و زبان، شعله‌ور شد. و در اسناد تأسیس خود، نازی ها برنامه هایی برای نابودی و بردگی گروه های مختلف ملی، مذهبی و اجتماعی تدوین کردند. اجازه ندهیم نازیسم در اروپا سرش را بلند کند!".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала