روسیه عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را مایه شرمساری خواند

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian FederationОфициальный представитель МИД России Мария Захарова. Архивное фото
Официальный представитель МИД России Мария Захарова. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2024
عضو شوید
زاخارووا: عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس سیتی شرم آور است
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که عدم واکنش رهبری شورای اروپا به حمله تروریستی در تالار کنسرت کروکوس سیتی مایه شرمساری این سازمان است.
زاخارووا گفت: این صفحه شرم آور دیگری در تاریخ سازمانی است که بیهوده تلاش می کند خود را "وجدان اروپا" بنامد و مدعی است که مدافع اصلی حقوق بشر در قاره اروپا است. انحطاط شورای امروز اروپا، غرق در ریاکاری سیاسی و "استانداردهای دوگانه" است.
این دیپلمات تاکید کرد که روسیه به کمک شورای اروپا که بیش از دو سال پیش به ابتکار خود کشور راه خود را از آن جدا کرد، نیازی ندارد.
مسکو در 15 مارچ سال 2022 رسما از شورای اروپا خارج شد. وی در عین حال اظهار داشت که در صورت عدم مغایرت با قانون اساسی تصمیمات دادگاه حقوق بشر اروپا را اجرا خواهد کرد. پیش از این، حقوق روسیه در کمیته وزیران و مجمع پارلمانی شورای اروپا به دلیل وضعیت اوکراین محدود بود. در عین حال، کشور یکی از پرداخت کنندگان اصلی بودجه سازمان بود.
Возгорание в концертном зале Крокус Сити Холл, где произошла стрельба - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2024
وزارت خارجه روسیه: دیدگاه امریکا در رویداد کروکوس کینه توزانه است
زاخارووا خاطرنشان کرد که عدم پاسخ به حمله وحشیانه به غیرنظامیان سؤالاتی را در مورد توانایی شورای اروپا برای کمک به ثبات بین المللی، مقابله با تروریسم، افراط گرایی و حمایت از حقوق بشر ایجاد می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: نمی توان پیام های تسلیت شخصی متعدد به دیپلمات های روسیه در استراسبورگ، نگرانی فرانسوی ها و نمایندگان دستگاه دیپلماتیک استراسبورگ بدون توجه گذاشت.
این دیپلمات یادآور شد، ، تئودوروس روسوپولس، رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا، ، این حمله تروریستی را محکوم کرد.
حمله به سالن کنسرت Crocus City Hall در کراسنوگورسک در شامگاه 22 مارس رخ داد. چند نفر به داخل ساختمان هجوم بردند و با مسلسل به مردم تیراندازی کردند. آنها همچنین در چندین نقطه از این تالار مواد آتش‌زا را پرتاب کردند که در نتیجه آتش‌سوزی سقف ساختمان فرو ریخت و سالن کاملاً سوخت.
شامگاه چهارشنبه، وزارت حالات اضطراری روسیه فهرست جدیدی از قربانیان را منتشر کرد که شامل 143 اسامی بود. پرونده جنایی تحت عنوان "حمله تروریستی" تشکیل شد.
عاملان این حمله در اوایل صبح روز 23 مارچ در منطقه بریانسک بازداشت شدند. معلوم شد که آنها شهروند تاجیکستان هستند که با موتر به سمت مرز اوکراین می رفتند. دادگاه باسمانی مسکو آنها را تا 22 می تحت بازداشت قرار داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала