متهم شدن امریکا از سوی روسیه به خاطر بنیانگذاری شاخه خراسان داعش در افغانستان

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Российские флаги, установленные в Москве ко Дню государственного флага России
Российские флаги, установленные в Москве ко Дню государственного флага России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2024
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه، ایالات متحده امریکا را به بنیانگذاری شاخه خراسان داعش در افغانستان متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با RTVI گفت: شاخه خراسان گروه تروریستی داعش که در شمال افغانستان فعالیت می کند از سوی نیروهای امریکایی و انگلیسی بنیانگذاری شده است.
کابلوف گفت: "حالا درباره داعش*-خراسان. زمانی بیش از 10 سال پیش بود که در نسخه عربی داعش به سادگی به آن داعش می گفتند. این در افغانستان ظاهر شد و درست زمانی ظاهر شد که شمار زیادی نیروهای امریکایی و دیگر نیروهای ناتو در آنجا جا به جا بودند. و آنها یکم نه امریکایی ها را که اشغالگران افغانستان بودند، بلکه طالبان را به چالش کشیدند (جنبش به دلیل فعالیت های تروریستی زیر تحریم های سازمان ملل است)، گروه طالبان که خود یک مخالف مسلح دولت آن زمان افغانستان بود، با آنها جنگید. وقتی ما این موضوع را به امریکایی ها و دیگر دوستانشان گفتیم، آنها به هر طریق ممکن این تهدید را تحقیر کردند و استدلال کردند که تهدید اصلی در افغانستان القاعده است (گروه تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه)".
گارد ویژه معاون ریاست‌جمهوری سابق افغانستان سرکرده داعش است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2024
عضو انستیتوت پژوهش های خاورمیانه واشنگتن: رهبر شاخه‌ خراسان داعش زنده است
وی خاطرنشان کرد، که حقایق دیگری از پیوند بین ایالات متحده و شبه‌نظامیان داعش* وجود دارد که خود طالبان به ما گفته‌اند.
کابلوف توضیح داد: "آنها بر خلاف امریکایی ها، نه به حکومت دست نشانده، در آن سال ها که خود طالبان اپوزیسیون مسلح بودند، در برابر دولت اسلامی جنگیدند و تلفات سنگینی متحمل شدند. و موارد خاصی را در افغانستان به من گفتند، زمانی که شروع به درگیری نظامی با داعش کردند و آنها را تحت فشار قرار دادند و آماده نابودی آنها بودند که در آن زمان هلیکوپترهای امریکایی ظاهر شدند (هر چند ساخت روسیه، می-17، می-8 ما)، این داعشی ها را گرفتند و بردند. چندین مورد، ما این موضوع را علناً به مردم اعلام کردیم".
او اضافه کرد: "ما با داعش*-خراسان حساب داریم که مسئولیت یورش تروریستی مقابل حصار سفارت روسیه را بر عهده گرفتند که منجر به کشته شدن دو نفر از همکاران ما و بیش از ده ها شهروند افغانستان که در صف ایستاده بودند، شدند. در بخش کنسولی این یک سازمان تروریستی بین المللی است که دشمن روسیه است و به اعتقاد عمیق من توسط آنگلوساکسون ها ایجاد شده است. این نه تنها بر اساس فانتزی، بلکه بر تجربه مشاهده عادات سرویس های اطلاعاتی آنگلوساکسون است. آنها این سازمان را تأمین مالی کردند، آنها ایجاد کردند، آنها این سازمان را در درجه نخست در برابر آسیای مرکزی به عنوان متحدان روسیه آماده و مجهز کردند".
به گفته کابلوف، این به ویژه "از ترکیب قومی گروه‌های داعش در شمال افغانستان گفته شده است: افراد زیادی از آسیای مرکزی، ازبیکستان، تاجیکستان و غیره در این فهرست و حتی از مناطق مسلمان نشین روسیه و در برابر ایران وجود دارند.
کابلوف توضیح داد: ""بلی، و در طول مسیر آنها در برابر چین کار می کنند به این معنا که متحد آنها به اصطلاح "جنبش اسلامی ترکستان شرقی" است (یک سازمان تروریستی ممنوع شده در فدراسیون روسیه). اینها جدایی طلبان اویغور هستند که چین در منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور در برابر آنها می جنگند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала