بی بی سی محتوای کمک نظامی جدید امریکا به اوکراین را فاش کرد

© AP Photo / Alastair GrantA general view of the BBC headquarters in London, Sunday, Nov, 11, 2012
A general view of the BBC headquarters in London, Sunday, Nov, 11, 2012 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2024
عضو شوید
بی بی سی: بسته کمکی جدید ایالات متحده شامل راکت های ATACMS با برد تا 300 کیلومتر خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، بی بی سی در 22 اپریل این را گزارش کرد که بسته جدید 61 میلیارد دالری کمک نظامی امریکا به اوکراین می‌تواند شامل دستگاه راکت انداز زمین به هوای پاتریوت، راکت‌های دوربرد ATACMS و گلوله‌های قوایی توپچی باشد.
همچنین انتظار می‌رود اوکراین قابلیت‌های بیشتری برای استفاده از رستگاه های راکت انداز چندگانه HIMARS (MLRS) و احتمالا تانک‌های بردلی و ماشین های محاربوی قوایی پیاده داشته باشد.
به گزارش بی بی سی، راکت های امریکایی ATACMS ظاهرا آماده انتقال هستند. همزمان نسخه‌های قدیمی‌تر این راکت‌ها از اواخر سال گذشته در اوکراین بوده‌اند و نمونه‌های مدرن‌تر می‌توانند برد را تا 300 کیلومتر افزایش دهند و امکان حمله به کریمه را فراهم کنند.
علاوه بر این، بسته کمکی جدید ممکن است شامل مهمات توپچی 155 میلی متری باشد. با این حال، علیرغم ادعای ایالات متحده مبنی بر داشتن یک "شبکه لوژستیکی مستقر"، تحویل تسلیحات توپچی، به ویژه گلوله ها، ممکن است "روزها یا حتی هفته ها" طول بکشد، زیرا نیروهای روسی به پیشروی خود در شرق کشور ادامه می دهند. .
Sputnik Radio mic - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2023
اسپوتنیک جایگزین بی بی سی در لبنان شد
در مورد طیارات F-16، آنها فعلاً "نزدیک به ورود به خدمت هستند." این شرکت پخش یادآوری می کند که پیلوتان اوکراینی فعلاً آموزش های خود را برای پرواز هواپیما در رومانیا ادامه می دهند. طبق این نشریه، ایالات متحده، دانمارک و هالند انتظار دارند اولین جت های محاربوی را در ظرف چند ماه تحویل دهند.
روز قبل، مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنای امریکا، اعتراف کرد که انتقال راکت های ATACMS و سایر تسلیحات ممکن است از هفته آینده آغاز شود. وی خاطرنشان کرد: امریکا تنها با 3 فیصد بودجه دفاعی خود با روسیه می جنگد و از قوای مسلح خود استفاده نمی کند.
در 20 اپریل، مجلس نمایندگان ایالات متحده لایحه کمک اضافی به اوکراین را به مبلغ تقریباً 61 میلیارد دالر تصویب کرد که با 311 رأی موافق و 112 رأی مخالف بود. پس از این، رئیس جمهور ایالات متحده از سناتورها خواست تا پیش نویس قانون را برای امضای سریع اسناد و ارسال سلاح به کیف در اسرع وقت تصویب کنند.
قصف الجيش الإسرائيلي على قطاع غزة - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2023
روزنامه نگار لبنانی: بی بی سی به "مطبوعات زرد" تبدیل شده است
انتظار می رود سنا در روز سه شنبه، 23 اپریل، رأی گیری در مورد لوایح امداد متفقین را آغاز کند. این رای شامل سوالاتی در مورد تخصیص بودجه به اوکراین، اسرائیل و تایوان خواهد بود.
کشورهای غربی حمایت نظامی و مالی از کیف را در شرایطی افزایش داده‌اند که عملیات ویژه روسیه برای حفاظت از دونباس آغاز شد، این عملیات توسط ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در 24 فبروری 2022 پس از بدتر شدن اوضاع در منطقه به دلیل گلوله‌باران توسط روسیه اعلام شد. قوای مسلح اوکراین با این همه اخیراً در غرب اظهارات فزاینده ای در مورد نیاز به کاهش حمایت از اوکراین منتشر شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала