- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

رهگیری 4 موشک اتکمز بر فراز کریمه

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Туристы фотографируются у замка "Ласточкино гнездо" на береговой скале в поселке Гаспра в Крыму
Туристы фотографируются у замка Ласточкино гнездо на береговой скале в поселке Гаспра в Крыму - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2024
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه از سرنگونی چهار موشک " اتکمز" بر فراز کریمه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیکف وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه چهار موشک عملیاتی تاکتیکی " اتکمز" شلیک شده از سوی کی‌یف را بر فراز کریمه نابود کردند.
Стрельбы из зенитно-ракетного комплекса Стрела-10М3 на всеармейском конкурсе Чистое небо на полигоне Ейский Учебного центра войсковой противовоздушной обороны - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
سرنگونی 68 پهپاد در شبانه روز بر فراز منطقه کراسنودار و کریمه
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: "در جریان شب گذشته، تلاش رژیم کی یف برای انجام یک یورش تروریستی با بکارگیری از موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی " اتکمز" ساخت امریکا در برابر هدف های در خاک روسیه متوقف شد".
در این بیانیه آمده است: "سامانه‌های پدافند هوایی چهار موشک عملیاتی - تاکتیکی " اتکمز" را بر فراز خاک کریمه نابود کردند".
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه روز پیش هشدار داده بود، که هرگونه یورش به کریمه با پاسخی کوبنده همراه خواهد بود. این دیپلمات خاطرنشان کرد، که کیف و اربابان غربی آن، با حساب کردن بر اثر تبلیغاتی، در حال طراحی برنامه هایی برای یورش های تروریستی جدید در برابر هدف های در روسیه پیش از روز پیروزی هستند.
در پایان ماه اپریل، دریاسالار تونی راداکین، رئیس ستاد دفاعی بریتانیا، در مصاحبه ای با فایننشال تایمز، ابراز اطمینان کرد، که نیروهای اوکراینی از جنگ افزار های دوربرد، از آن میان موشک های اتکمز که از ایالات متحده به آنها منتقل شده است، برای یورش به خاک روسیه استفاده خواهند کرد. واشنگتن مناطق کریمه، جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، خرسون و زاپروژیا را که بخشی از روسیه شده است، "سرزمین مستقل اوکراین" می داند که در آن نیروهای مسلح اوکراین می توانند از موشک های عملیاتی-تاکتیکی اتکمز استفاده کنند.
یادآوری می کنیم، که نیروهای مسلح اوکراین پیهم با پهپادها و موشک های ساخت غرب خاک روسیه را مورد یورش موشکی و پهپادی قرار می دهد، که از سوی پدافند هوایی روسیه نابود می شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала