صالح تحلیف پوتین را شاد باد و ایده ای جهان چند قطبی را به سود افغانستان خواند

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2024
عضو شوید
معاون نخست رئیس جمهور گریزی پیشین افغانستان ضمن شاد باد به رئیس جمهور روسیه نوشته است، که چشم انداز و اراده ای او برای ساخت نظم چند قطبی و چند محوری در جهان به سود افغانستان نیز است.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور پیشین گریزی افغانستان در برگه ای ایکس به مناسبت تحلیف ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهور روسیه نوشته است: "امروز محترم ولادیمیر پوتین دور پنجم کارش را به عنوان رئیس جمهور فدراتیف روسیه آعاز کردند. من از صمیم قلب پیروزی تاریخی او را در انتخابات 2024 فدراسیون روسیه شاد باد می گویم. چشم انداز و اراده ای او برای ساخت نظم چند قطبی و چند محوری درجهان به سود افغانستان نیز می باشد".
Избранный президент РФ Владимир Путин на церемонии инаугурации в Кремле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2024
مراسم امروز تحلیف ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهور روسیه + پخش مستقیم
او در ادامه نوشته است: "نظم جهانی تک قطبی در حقیقت بی عدالتی، تکبر، انحصاری طلبی، قدرت سالاری، نا امیدی و حاشیه فقر در جهان را گسترش و بیشتر ساخت. وضعتی تک قطبی به وضاحت درز میان ملت ها و اختلاف میان دولت ها رار افزایش داد، نهادهای بین المللی را بی اعتبار ساخت و یک اقلیت صدر نشین و اقلیت فوقانی هرم را چنان توانمند ساخت که بتواند با دروغ و فریب به انحصار قدرت، درسترسی بی مسئولیت به امکانات و تراکم سرمایه دست یابد. جهان تک قطبی همچنا شکاف میان کشورها را بزرگ ساخت و ثمره اش را در افغانستان می توان به اساس قرارداد دوحه قضاوت کرد".
او همچنان افزوده است: "سیاست رئیس جمهورر ولادیمیر پوتین بخشی از این مشکلات را که امروز با آن روبرو هستیم کاهش خواهد داد و حل خواهد ساخت. موقعیت افغانستان در مسایل حوزه امنیتی یوریشا دلیل پیوند ما به رویدادهای سیاسی در روسیه است".
یادآوری می کنیم، که انتخابات ریاست جمهوری روسیه از 15 تا 17 مارچ برگزار شد که بر اساس نتایج آن، پوتین 87.28 درصد آرا را به دست آورد. دیروز 7 می 2024 مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین در کرملین برگزار شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала