پوتین: روسیه از امنیت برابر و تقسیم نشدنی پشتیبانی می کند

© Sputnik / Kristina Kormilitsyna /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и главы иностранных государств на Красной площади в Москве
Президент РФ Владимир Путин и главы иностранных государств на Красной площади в Москве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2024
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه به همکاری با همه کشورهایی که ارزش‌های آزادی مشترک دارند ادامه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: روسیه به مشارکت سودمند متقابل خود با همه کشورهایی که ارزش‌های آزادی و عدالت مشترک دارند و از امنیت برابر و غیرقابل تقسیم پشتیبانی می‌کنند، ادامه خواهد داد.
پوتین در مراسمی به افتخار رئیسان هیئت های کشورهای شرکت کننده در مراسم هفتاد و نهمین سالگرد پیروزی در جنگ بزرگ میهنی 1941-1945 گفت: "مایلم تاکید کنم: روسیه به مسیر خود در جهت توسعه مشارکت‌ها و دوستی‌های سودمند متقابل با همه کسانی که ارزش‌های آزادی و عدالت را به اشتراک می‌گذارند و طرفدار پایبندی دقیق به قوانین بین‌المللی و یک سیستم امنیتی جامع، برابر و غیرقابل تقسیم هستند، ادامه خواهد داد".
Генеральная репетиция парада к 79-летию Победы в Великой Отечественной войне на Красной площади в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2024
رژه نظامی در میدان سرخ به افتخار هفتاد و نهمین سالگرد پیروزی در جنگ بزرگ میهنی بر فاشیسم + پخش زنده
وی تاکید کرد، که این وظیفه در قبال همه کسانی است که آزمایش های وحشتناک جنگ جهانی دوم را پشت سر گذاشتند.
رئیس دولت گفت: "خاطره برادری نظامی پدران، پدربزرگان و اجداد ما، صراحت، درک متقابل و دوستی مردم از ملیت ها، فرهنگ ها و سنت های مختلف - این یک پشتوانه قابل اعتماد برای حرکت رو به جلوی ما برای همکاری با یکدیگر به نیت آینده خواهد بود".
پوتین تاکید کرد، در روز پیروزی، شرکا و دوستان قابل اعتماد در روسیه با احساسات گرم ویژه ای مورد استقبال قرار می گیرند.
رئیس جمهور گفت: "این عید مقدس در کشورهای مشترک المنافع، در بسیاری از کشورهای اروپایی و جهان، هرجا که ارزش پایدار عدالت، برابری و انسان‌گرایی را درک می‌کنند، به طور رسمی جشن گرفته می‌شود، جایی که قهرمانی‌ها و استثمارهای سربازانی را که از آزادی آینده برای مردم کره زمین دفاع کرده‌اند، یاد می‌کنند و به آنها احترام می‌گذارند".
او ادامه داد، که بر بزرگی یک پیروزی بزرگ، زمان هیچ قدرتی ندارد.
رئیس دولت روسیه گفت: "و علیرغم همه تلاش‌ها برای بازنویسی تاریخ، درس‌هایی که جامعه جهانی در بوته جنگ جهانی دوم آموخته است نیز تزلزل ناپذیر است. نازی ها و نظامیان جاپانی تقریباً 80 درصد از جمعیت جهان را به آن کشاندند، در اروپا و شمال افریقا، در منطقه آسیا و اقیانوسیه تجاوز کردند و میلیون ها انسان بی گناه را کشتند".
پوتین با یادآوری مشارکت متحدان در ائتلاف ضد هیتلر، شرکت کنندگان در کاروان و برنامه Lend-Lease، از جمله کوبا، در مبارزه با نازیسم افزود، شاهکار کسانی که این شر را متوقف کردند و درهم شکستند، با شکوه و جلال محو نشدنی ابدی پوشیده شده است.
رئیس جمهور روسیه گفت: "ما خوشحالیم که رئیس جمهور این کشور، آقای میگل دیاز-کانل برمودز را در این روز بزرگ برای همه ما می بینیم. همینطور تونگلون سیسولیت رئیس جمهور لائوس، ما به مردم کشورهایی که مبارزان زیرزمینی و شرکت کنندگان در جنبش های آزادیبخش ملی در طول جنگ جهانی دوم فعال بودند، درود می فرستیم. مبارزه آنها مقدمه ظهور کشورهای مستقل و آزاد در آسیا شد که امروزه نقش فزاینده ای در اقتصاد جهانی و امور جهانی ایفا می کنند".
او خاطرنشان کرد، که اتحاد جماهیر شوروی بار سنگین ماشین نظامی نازی ها را متحمل شد.
پوتین تاکید کرد: "و دشمن خشمگین ترین و تسلیم ناپذیرترین واکنش را دریافت کرد. تمام مردم شوروی برای دفاع از میهن ایستادند. و تاریخ هرگز چنین وحدت و قهرمانی توده ای را ندیده است".
رئیس جمهور روسیه ادامه داد، برای سران کشورهای مشترک المنافع که در مسکو جمع شده اند، روز پیروزی یک تعطیلات بزرگ است.
رئیس جمهور روسیه گفت: "در کشورهای ما در هر خانواده ای کهنه سربازان و کارگران جبهه خانگی وجود دارند. اینجا با هم سوار بس می شدیم و در موردش حرف می زدیم و می شمردیم که چند نفر از جانبازان در صف مانده اند. خاطره کسانی که رفتند بخش جدایی ناپذیر و بسیار مهمی از تاریخ مشترک ما، پیروزی های نظامی و کارگری مشترک ما است. کشوری که نازیسم را شکست داد، از آزادی خود دفاع کرد، صمیمانه از مردمان دیگر در حق تعیین سرنوشتشان حمایت کرد، به مردم قاره افریقا و آسیا کمک کرد، چه در دوره مبارزه ضد استعماری و چه پس از به دست آوردن استقلال دولتی".
رئیس جمهور روسیه گفت: "من بر این باورم که رئیس جمهور جمهوری گینه بیسائو که در اینجا حضور دارد، موافقت خواهد کرد که چنین سیاست منسجم اتحاد جماهیر شوروی و سپس روسیه به ثمر نشسته است. افریقا در حال تقویت پتانسیل خود برای تبدیل شدن به یکی از مراکز متمایز و موفق جهان چندقطبی است که با اطمینان حاکمیت واقعی سیاسی و اقتصادی را شکل می دهد".
پوتین در پایان سخنان خود نان تستی را برای نسل برندگان، برای پیروزی بزرگ، برای صلح و رفاه، به دوستان خوب ما پیشنهاد کرد.
رئیس جمهور روسیه گفت: "سپاس از اینکه با ما بودید".
پذیرایی از طرف رئیس جمهور روسیه به افتخار مهمانان خارجی در کاخ کرملین در اتاق چهره برگزار می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала