کانگرس از وزیر دفاع امریکا خواست درباره ای جزییات انفجار میدان هوایی کابل روشنگری کند

© Photo / SNانفجار در میدان هوایی کابل
انفجار در میدان هوایی کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2024
عضو شوید
9 عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان ایالات متحده در نامه‌ای از وزیر دفاع امریکا خواستند، که درباره ای یافته‌های پسین انفجار ماه اگوست سال 2021 میدان هوایی کابل روشنگری کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آمو، سی‌ان‌ان در گزارش پسین اش در پیوند به این یورش گفت، ویدیویی را مشاهده کرده که در آن دیده می‌شود شماری از سربازان نیروی دریایی ایالات متحده پس از انفجار بر غیرنظامیان شلیک می‌کنند.
این شبکه خبری گفت، که ممکن شماری از مردم ملکی در این تیراندازی‌ها کشته شده باشند.
رسانه‌ها: داعش مسئولیت انفجار در میدان هوایی کابل را بر عهده گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2021
رسانه‌ها: داعش مسئولیت انفجار در میدان هوایی کابل را بر عهده گرفت
در انفجار میدان هوایی کابل در جریان تخلیه و بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان در اگوست 2021 که مسئولیت آن را داعش خراسان به عهده گرفت، 170 شهروند ملکی افغانستان و 13 نظامی ایالات متحده کشته شدند.
سی‌ان‌ان در گزارش پسین اش گفت، که شمار تیراندازی‌ها بسیار بیش‌تر از آن چیزی است که پنتاگون تا حال به آن اعتراف کرده است.
سی‌ان‌ان جزییات این گزارش را بر اساس یک ویدیویی که توسط دوربین گوپرو یک تفنگ‌دار دریایی ایالات متحده ضبط شده، پخش کرد.
بر اساس گزارش این شبکه خبری، این نامه روز سه‌شنبه (7 می) توسط نمایندگان کانگرس به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا ارسال شده و مجموعه‌ای از پرسش‌های مهم را متوجه پنتاگون، در مورد تحقیقاتش درباره مرگ‌بارترین رویداد علیه نیروهای امریکایی در دو دهه در افغانستان، کرده است.
این در حالی است که پنتاگون در دو تحقیق سال 2022 خود گفت که تیراندازی‌ها از سوی نیروهای امریکایی بریتانیایی پس از انفجار صورت گرفته و به کسی اصابت نکرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала