نکوهش یورش دیروز هرات از سوی فایق و ریچارد بنت

© Photo / twitter/faiq_naseerنصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل
نصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2024
عضو شوید
سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل گفت، که یورش های هدفمند بر شیعیان در افغانستان و کشتار کودکان و مردم بی‌گناه در مسجدها به شدت قابل نکوهش است.
به گزارش اسپوتنیک، نصیر احمد فایق، سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، در واکنش به یورش مسلحانه‌ای شب گذشته در مسجد امام زمان در ولایت هرات، "یورش های هدفمند" بر جوامع شیعه و غیرنظامیان در افغانستان را شدیداً نکوهش کرد.
فایق در بیانیه‌ای تصریح کرد: "یورش های هدفمند بر شیعیان در افغانستان و کشتار کودکان و مردم بی‌گناه در مسجدها به شدت قابل نکوهش است".
طالبان به خبرنگاران: از امتحان رقابتی معلمان در هرات فقط از مردان گزارش تهیه کنید  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2024
جزئیات و واکنش ها به یورش مسلحانه به نمازگزاران هرات
او همچنین به ادعاهای گروه طالبان درباره ای تامین امنیت در افغانستان انتقاد کرده و می‌افزاید: "این یورش ها بدون هیچ‌گونه جلوگیری، تحقیقات و پاسخگویی ادامه می‌یابند. این در حالی است که طالبان ادعا می‌کنند که امنیت را در کشور تأمین کرده‌اند".
ریچارد بنت یورش مسلحانه به مسجد هرات را شدیدا نکوهش کرد
ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان، یورش دیروز هرات به نمازگزاران را به شدت نکوهش کرد.
آقای بنت در بیانیه‌ای که امروز (سه‌شنبه) منتشر شد، اظهار داشت: "همه شهروندان افغانستان حق دارند در آرامش به عبادت بپردازند و باید بتوانند بدون ترس، برای صلح دعا کنند".
او همچنین با قربانیان این رویداد ابراز همدردی کرده و گفت: "بر اهمیت پیشگیری، نگهبانی و اجرای عدالت برای هزاره‌ها و شیعیان که پیهم مورد هدف قرار می‌گیرند، تأکید می‌ورزم".
در حالی که طالبان اعلام کرده‌اند در این یورش به نمازگزاران در مسجد امام زمان در هرات، شش نفر جان باخته‌اند، گزارش‌ها حاکی از آن است که میان قربانیان، چهار زن و یک کودک نیز شامل است.
تا اکنون هیچ گروهی مسئولیت این یورش را به دوش نگرفته است.
پیش از این سیاستگران پیشین افغانستان و یوناما این یورش را نکوهش کرده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала